1.Rodzic włącza nagranie odgłosów dochodzących z łąki.
Pyta, gdzie można usłyszeć podobne odgłosy. Jeśli dzieci mają trudność z udzieleniem odpowiedzi, mówi zagadkę (Iwony Fabiszewskiej):
Wiosną kolorową, pełno kwiatów wkoło.
Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.
Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.
Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)
2.Zabawa dydaktyczna „Kto mieszka na łące?
Poproś rodzica o wydrukowanie i wycięcie obrazków. Przyjrzyj się im dokładnie. A teraz trzeba przeciąć obrazki na połowę i je pomieszać. Twoim zadaniem jest takie dopasowanie połówek obrazków, aby do siebie pasowały.
3.„Policz ile”
Drogie dzieci przyjrzyjcie się uważnie planszy poniżej ,a potem policzcie razem z rodzicem:
Policz, ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy Policz, ile jest mrówek ? – zrób tyle przysiadów
Policz, ile skacze żabek ? – podskocz tak jak żabka tyle razy ile jest żabek
Policz, ile jest biedronek? – zrób tyle razy pajacyka
Policz, ile jest motyli? – tupnij tyle razy noga
Policz, ile jest bocianów ? – stań na jednej nodze i klaśnij tyle razy ile jest bocianów
4.Zagadki “Mieszkańcy łąki”
link: https://youtu.be/LIsNWZUA8X4
5.Karty pracy, cz. 2, nr 50–51.
Dzieci:
− rysują po śladzie rysunku ślimaka, kolorują rysunek,
− nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciach, naśladują ich ruchy, − łączą w pary owady z kwiatami; mówią, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,
− naśladują sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy.