cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Mieszkańcy łąki (13.05.2020r.)

1.Rodzic włącza nagranie odgłosów dochodzących z łąki.

Pyta, gdzie można usłyszeć podobne odgłosy. Jeśli dzieci mają trudność z udzieleniem odpowiedzi, mówi zagadkę (Iwony Fabiszewskiej):

Wiosną kolorową, pełno kwiatów wkoło.

Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.

Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.

Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)

2.Zabawa dydaktyczna „Kto mieszka na łące?

Poproś rodzica o wydrukowanie i wycięcie obrazków. Przyjrzyj się im dokładnie. A teraz trzeba przeciąć obrazki na połowę i je pomieszać. Twoim zadaniem jest takie dopasowanie połówek obrazków, aby do siebie pasowały.

3.„Policz ile”

Drogie dzieci przyjrzyjcie się  uważnie planszy poniżej ,a potem policzcie razem z rodzicem:

Policz, ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy                                                                                                            Policz, ile jest mrówek ? – zrób tyle przysiadów
Policz, ile skacze żabek ? – podskocz  tak jak żabka tyle razy ile jest żabek
Policz, ile jest biedronek? – zrób tyle razy pajacyka
Policz, ile jest  motyli? – tupnij tyle razy noga
Policz, ile jest bocianów ? – stań na jednej nodze i  klaśnij tyle razy  ile jest bocianów

4.Zagadki   “Mieszkańcy łąki” 

link:  https://youtu.be/LIsNWZUA8X4

5.Karty pracy, cz. 2, nr 50–51.

Dzieci:
− rysują po śladzie rysunku ślimaka, kolorują rysunek,
− nazywają zwierzęta przedstawione na zdjęciach, naśladują ich ruchy,                                                                                      − łączą w pary owady z kwiatami; mówią, czego jest więcej: owadów czy kwiatów,
− naśladują sposób poruszania się pszczoły, mrówki, konika polnego, dżdżownicy.