Temat”Na wiejskim podwórku”
1. Obejrzyj film edukacyjny „Zwierzęta na wsi”
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0&t=105s
2.Słuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej Domy zwierząt. Rodzic czyta dzieciom wiersz.
W chlewiku mieszka świnka,
korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek;
nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą,
nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach
i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie,
obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska,
tu muczą piosnkę swą.
3. Rozmowa na temat wiersza. Rodzic pyta:
– O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
– Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)?
-Jakie jeszcze inne zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?
4. Rozwiązywanie zagadek
Chodzi po podwórku,
o ziarenka prosi.
Siaduje na grzędzie,
pyszne jajka znosi.
Zagadka o krowie
Duża i łaciata,
na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje,
za trawę i słońce.
Zagadka o kogucie
Budzi się przed świtem,
w przytulnym kurniku.
Potem budzi innych,
swoim kukuryku!
Zagadka o śwince
Jest dumna ze swego noska
i kręconego ogonka.
I z tego, że często Ci służy,
jako pojemna skarbonka
Zagadka o koniach
Te piękne zwierzęta,
silne niesłychanie,
mogą ciągnąć wozy,
dorożki i sanie.
Zagadka o kozie
Kopytka, rogi i bródka mała,
i żeby jeszcze tak nie skakała,
najpierw na drzewo, potem do woza,
już wiesz na pewno, to zwykła … .
5.Łączenie zdjęć zwierząt ze zdjęciami ich domów
6. Karty pracy.
1.Policz zwierzęta i zaznacz kropkami ile ich jest
2. Które zwierzę nie pasuje do obrazka?
7. Praca plastyczna Kura i kurczątka”
Kury wykonujemy poprzez odbicie dłoni dziecka, kurczaki to odciski palców. Dorysowujemy brakujące elementy. Jeżeli weźmiemy większy format kartki (albo skleimy parę kartek formartu A4) możemy stworzyć całe stado kur. Możemy również dodać koguta.