1.Na dobry początek dnia Gimnastyka z misiem .Zaczynamy !
https://www.youtube.com/watch?v=_c3i7eOmbeA
2.Wysłuchanie wiersza Krystyny Datkun – Czerniak „Szczęście”.
Szczęście to:
– uśmiech taty i mamy,
– spadające z drzew kasztany,
– zimne lody w gorący czas,
– udany rysunek,
– i gdy ktoś pochwali nas.
Szczęście to wszystko, co jest dookoła:
ludzie, drzewa, przedszkole i szkoła.
Szczęście mam – gdy nie jestem sam!
Szczęście, że jestem tu – na ziemi,
pomiędzy ludźmi bliskimi.
Rozmowa na podstawie wiersza:
– co to jest szczęście?
– co dla dziecka jest szczęściem?
-kto jest dla dziecka najbliższą osobą?
3.Karta pracy cz. 2, nr 54.
Dzieci:
-rysują w ramkach prezenty, jakie chciałyby wręczyć rodzicom,
-odczytują wyrazy zapisane na bilecikach (z pomocą dorosłego),
-dotykają palcem kolejnych obrazków serc i nazywają ich kolory.
4.Zabawa rozwijająca umiejętność formułowania dłuższych wypowiedzi – Z czego ucieszy się mama, a z czego – tata?
(Do tego zadania przygotujcie piłkę)
Rodzic rozpoczyna różne zdania, np. Mój tata bardzo lubi, kiedy… i turla piłkę do wybranego dziecka. Dziecko chwyta piłkę, powtarza początek zdania i kończy je zgodnie ze swoimi wyobrażeniami. Następnie turla piłkę z powrotem do rodzica. Rodzic kontynuuje zabawę. Pyta dzieci o ich mamy. Przykłady: − Moja mama cieszy się, gdy jej pomagam.
5.Zabawa naśladowcza „Pomagam mamie”.
Rodzic włącza nagranie muzyki. Dziecko wykonuję dowolne improwizacje taneczne. Na przerwę
w muzyce R. podaje nazwy czynności, które dzieci naśladują, np.: odkurzanie, wycieranie
kurzu, zmywanie naczyń, podlewanie kwiatów.
6.Kwiatek – niespodzianka dla mamy i taty.
Wyprawka, karta nr 26,
– wytnij z karty wszystkie kolorowe paski i kształty zaznaczone konturami,
– złóż je i sklej zgodnie z instrukcją,
-kwiatek można składać i rozkładać,