1.Wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach ,,Wycieczka”. Zadaniem dziecka jest powtarzanie ostatnich słów dźwiękonaśladowczych z każdego wersu.
Iwona Salach „Wycieczka”
Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,
wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.
Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,
cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.
Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,
a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.
Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,
a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.
A gdy wszystko już zwiedzimy, to do domu powrócimy.
Posiedzimy chwilę w kątku i zaczniemy od początku.
2.A teraz pojedziemy nad morze:
3.Wykonaj zadania zamieszczone w ,,Kartach pracy” cz.2, str.43
Dziecko:
– ogląda zdjęcia, -mówi, które miejsca chciałby odwiedzić, – rysuje budynki po śladzie,
4.Zagadki:
Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,
jego niebieskie fale stopy ich całują.
(morze)
Gdy do ucha ją przyłożę,
morza szum powróci do mnie.
W tej skorupce małe morze
lato może nam przypomnieć.
(muszelka)
Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą
brzegiem morza spacerować.
(plaża)
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać.
(słońce)
Jest lekkie, okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania.
(koło ratunkowe)
Są wysokie, skaliste,
pokryte lasami.
Poznać je możemy
wędrując szlakami.(góry)
5.Co widzę na obrazku?
Rodzicu, popatrz z dzieckiem na ilustracje zamieszczone poniżej, przeczytaj dziecku pytania:
– Co przedstawia pierwszy obrazek? – Co widzisz na drugim obrazku? – Jak można spędzić czas w górach zimą a jak latem? – Co można robić nad polskim morzem?
6.Praca plastyczna: Morze (do tej pracy potrzebna będzie biała kartka A4, niebieska farba, żółta bibuła i najlepiej kasza manna).