1. Osłuchanie się z piosenką
I. To jest moje miasto, zna historii wiele.
Ratusz, zamek, rynek i piękne aleje.
Ref.: Kocham moje miasto,
miasteczko czy wieś.
Legendami swymi słynie.
Czy je poznać chcesz?
II. Chodzę ulicami, zwiedzam i poznaję
moich sławnych przodków piękne obyczaje.
Ref.: Kocham moje miasto…
III. Bo gdy będę babcią z siwiuteńkim włosem,
będę nucić wnukom cichuteńkim głosem.
Ref.: Kocham moje miasto…
Rodzic zadaje dziecku pytania:
− Co oznacza słowo: ojczyzna?
− O czym jest ta piosenka?
− Jakie ciekawe miejsca znajdują się w naszej miejscowości?
2.Łomża- Moje miasto
– wycieczka wirtualna. Zainteresujmy dziecko miejscem naszego zamieszkania (zabytkami, ważniejszymi instytucjami, pięknem krajobrazu).
Link do prezentacji:
https://www.youtube.com/watch?v=FJOeg_Fcvxc
3.Zabawa dydaktyczna „Do kogo ta przesyłka?”
Utrwalanie swojego nazwiska i adresu zamieszkania. Przestrzeganie przed podawaniem adresu obcym osobom.
Zabawa słownikowa Dokończ po mnie. Dzieci kończą zdania rozpoczęte przez Rodzica:
Miejscowość, w której mieszkam, to…
Mieszkam w… przy ulicy…
Lubię swoją miejscowość, bo…
Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy…
4.Zabawa ruchowa pt. „Spacer w parku”
- z elementem chodu, podskoku, przeskoku, przysiadu… w formie opowieści ruchowej.(wspólnie z dziećmi przypominamy sobie spacery w parku lub naszej okolicy np. idziemy, napotykamy kałuże – przeskakujemy z nogi na nogę i obunóż…., szukamy wiosennych kwiatów, ostrożnie na paluszkach, by ich nie zadeptać, schylamy się, robimy przysiad i oglądamy napotkane kwiatki… idziemy dalej… wypatrujemy skaczącej po gałęziach wiewiórki… idziemy po krawężniku – np. rozłożona na podłodze skakanka…itd.).
5.Zabawa konstrukcyjna „Moja miejscowość”
Przygotujcie klocki różnego rodzaju i różnej wielkości, takie jakie macie w domu. A teraz wspólnie zbudujcie (różnego rodzaju i różnej wielkości) budowle przypominające te, które znajdują się w Waszej najbliższej okolicy.