Witamy wszystkie Motylki 🙂 Mamy dla Was kilka zadań do wykonania 🙂
1. Na początek proponujemy ćwiczenia gimnastyczne. Poruszajcie się troszkę
2.„Wielkanocny stół” – słuchanie wiersza i rozmowa na temat tradycji wielkanocnych.
Wielkanocny stół
Wielkanocny stół już obrusem nakryty,
w rzeżuszce baranek cukrowy ukryty.
Na środku święconka, a w niej pisanki
– jajka zdobione we wzorki i plamki.
W wazonie świątecznie się prezentują
bazie, co kotki swe pokazują.
Już na talerzach kiełbasa biała,
zalana barszczem jest prawie cała.
A tam mazurek – wypiek świąteczny,
posyła babie ukłon serdeczny.
Tuż obok talerz – jajka w nim siedzą,
wraz z życzeniami bliscy je zjedzą…
Już na śniadanie goście przybyli
– na stole symbole tradycji odkryli.
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:
- O jakim święcie jest mowa w wierszu?
- Czym nakryty był stół?
- Co znajdowało się na świątecznym stole?
- Po co na święta Wielkanocne szykuje się jajka?
- Jak myślicie, co to jest tradycja?
- Czy według was jest ważna, dlaczego?
- Jakie znacie inne tradycje związane z Wielkanocą, o których nie było mowy w wierszu?
3. Karta pracy, 2 .21
– ćwiczenia motoryki małej, zdobywanie wiadomości na temat tradycji
związanych z Wielkanocą.
Dziecko nakrywa do świątecznego stołu, wykorzystując do tego celu nalepki. Podaje nazwy świątecznych potraw, wymieniają tradycje związane z Wielkanocą.
4.„Do wielkanocnego stołu!” – zabawa ruchowa.
R. układa na środku pokoju (z lin lub skakanek) duży prostokąt – stół wielkanocny. Dziecko biega po pokoju w rytmie wygrywanym przez R. na tamburynie, omijając prostokąt. Gdy muzyka cichnie, dziecko siada w siadzie klęcznym wokół wielkanocnego stołu.
5.„Wielkanocne symbole”
– R. pyta dziecko, czy pamięta, jakie symbole wielkanocne pojawiły się w wierszu czytanym wcześniej. Następnie przedstawia je na ilustracjach – dziecko podaje nazwę tego, co widzi na ilustracji, dzieli dane słowo na sylaby, określa liczbę sylab w słowie.
Udanej zabawy życzymy 🙂