1.Rozgrzewka przy piosence „Równowaga”.
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
2.Słuchanie wiersza:
Będę szoferem, przy kierownicy
mógłbym siedzieć cały dzień, bez różnicy,
w osobowym czy ciężarowym wozie.
Albo z ulicy na ulicę autobusem będę was woził.
Ja tam wolę być pilotem. Za parę lat, może za kilkanaście,
będę latał samolotem, można zwiedzić cały świat.
Co tam najszybsze auto, samolot, odrzutowiec – lepiej być astronautą!
No, sam powiedz – siadasz do rakiety(oczywiście w skafandrze bardzo
szczelnie zamkniętym) lecisz – lądujesz na gwiazdach. To jest jazda!
Rozmowa na temat wiersza:
– Jakie środki lokomocji występowały w wierszu ?( samochód, autobus, samolot, rakieta)
3.Kolorowe balony – kolorowanie według wzoru:
4.Krótkie historie o pojazdach–zabawa dydaktyczna – rozwijanie myślenia.
Jeśli rodzic wypowiada zdanie, które dzieci oceniają jako prawdziwe, dzieci podnoszą zielone kółko, jeśli zdanie fałszywe – czerwone kółko.
– Samolotem można polecieć do chmur.
– Dużo rowerów jeździ po torach.
– Pociągiem może jechać dużo ludzi.
– Czasami statki parkują na parkingu.
– Samochody mają cztery koła.
– Autobusy mają śmigła.
– Okręty pływają po morzu.
– Pociągi jadą po torach.
– Autobusem, tramwajem, pociągiem i metrem jadą pasażerowie.
5.Zatańcz do piosenki Wesoła Lokomotywa ,,Baja Zumba”.Powiedz jakimi środkami transportu podróżowały dzieci? Co zobaczyły podczas swojej podróży?
https://www.youtube.com/watch?v=kJzjfH3o3IQ
6.MÓJ POJAZD– wyklejanka – wydzieranka
Rodzic wycina z kolorowego papieru elementy do układania środków lokomocji np. pociągu, samolotu, auta, łodzi. Dzieci składają elementy wybranego pojazdu, naklejają na kartce i uzupełniają wydzieranką z kolorowej makulatury (droga, morze, rzeka, chmury itp.) Chętne dzieci mogą posłużyć się również kredkami i wzbogacić pracę o inne elementy.