Temat: Stół wielkanocny
1. Rozmowa z dziećmi na podstawie prezentacji .Prezentacja dostępna tutaj_wi_ta_wialkanocne
2. Wielkanocny zajączek-kolorowanie wg podanego kodu
3.Karta pracy, nr 31. Dzieci:
− wskazują w każdej ramce obrazek, który różni się od pozostałych,
− nazywają to, co widzą na zdjęciach,
4. Zabawa ruchowa Turlające się jajo. Dzieci kładą się na dywanie. Są pisankami. Turlają się we wskazaną przez rodzica stronę, np. w stronę okna, w stronę drzwi. Uważają, aby nie zderzyć się z przeszkodą– wtedy pisanka może pęknąć. Jeśli tak się stanie rodzic podchodzi do dziecka, sprawdza, czy pisanka jest cała, lekko naciskając dziecko w różnych miejscach. Stwierdza, że wszystko jest w porządku, i zabawa toczy się dalej.
5.„Wielkanoc”- słuchanie wiersza Marcina Przewoźnika
Na tym stole wielkanocnym,
Gdy z dorosłych nikt nie patrzy,
bazie w krąg rozkłada wiosna
I zaczyna swój teatrzyk.
W berka bawią się pisanki,
Po talerzach się ślizgając,
A z cukrowym zaś barankiem,
Z czekolady tańczy zając.
A ten żółty kurczak z waty,
który nóżki miał z zapałek
wylał całą wodę z kwiatów,
piszcząc „Lany poniedziałek”
Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:
– Kto rozkładał bazie na stole wielkanocnym?
– Co robiły pisanki?
– Z kim tańczył cukrowy baranek?
– Co robił kurczak z waty?
– Co to jest Lany Poniedziałek?