cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

,,W powietrzu, na ziemi, na wodzie”(18.05.2020r.)

1.Obejrzyj film edukacyjny ,,Nauka pojazdów”  i odpowiedz napytania:

https://www.youtube.com/watch?v=mRPyav8aT7U&t=29s

  • Wymień pojazdy lądowe.
  • Wymień pojazdy powietrzne.
  • Wymień pojazdy wodne.

2.Samoloty i burza – zabawa bieżna.

Dzieci naśladują latające samoloty, na dźwięk – uderzenie w bębenek (lub klocek o klocek drewniany) zatrzymują się na chwilę, a następnie ponownie naśladują samoloty.

3.W POWIETRZU, na ZIEMI, na WODZIE  – rozmowa kierowana w oparciu o tablicę demonstracyjną.                  

Rodzic zadaje pytania:

  • Jakie pojazdy znajdują się w powietrzu, lecą?
  • Jakie pojazdy znajdują się na ziemi, jadą?
  • Jakie pojazdy znajdują się na wodzie, płyną?

4.Samochody i garaże – zabawa orientacyjno – porządkowa.

Rodzic podaje rytm, a dzieci naśladują poruszające się samochody, dostosowując prędkość poruszania się do podanego rytmu. Na słowne hasło „do garażu” wszystkie auta – dzieci zatrzymują się w miejscu wskazanym przez rodzica np. obok biurka, koło szafek czy też w przestrzeni określonej taśmą papierową.

5.Łodzie – zabawa inhibicyjno – incytacyjna (pobudzająco – hamująca)  w rytmie muzyki lub przy dźwiękach podanych przez rodzica dzieci – łodzie poruszają się po linii okręgu. na dźwięk talerza (bębenka, tamburyno) – łodzie rzucają kotwice tj. zatrzymują się w przysiadzie podpartym, a następnie poruszają się nadal po okręgu.

6.Karta pracy:

                                                                                                                                                       

    Moc uścisków !!!  🙂                                                                                                                                                     

Pani  Marzena i Monika  🙂