1.Obejrzyj film edukacyjny ,,Nauka pojazdów” i odpowiedz napytania:
https://www.youtube.com/watch?v=mRPyav8aT7U&t=29s
- Wymień pojazdy lądowe.
- Wymień pojazdy powietrzne.
- Wymień pojazdy wodne.
2.Samoloty i burza – zabawa bieżna.
Dzieci naśladują latające samoloty, na dźwięk – uderzenie w bębenek (lub klocek o klocek drewniany) zatrzymują się na chwilę, a następnie ponownie naśladują samoloty.
3.W POWIETRZU, na ZIEMI, na WODZIE – rozmowa kierowana w oparciu o tablicę demonstracyjną.
Rodzic zadaje pytania:
- Jakie pojazdy znajdują się w powietrzu, lecą?
- Jakie pojazdy znajdują się na ziemi, jadą?
- Jakie pojazdy znajdują się na wodzie, płyną?
4.Samochody i garaże – zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rodzic podaje rytm, a dzieci naśladują poruszające się samochody, dostosowując prędkość poruszania się do podanego rytmu. Na słowne hasło „do garażu” wszystkie auta – dzieci zatrzymują się w miejscu wskazanym przez rodzica np. obok biurka, koło szafek czy też w przestrzeni określonej taśmą papierową.
5.Łodzie – zabawa inhibicyjno – incytacyjna (pobudzająco – hamująca) w rytmie muzyki lub przy dźwiękach podanych przez rodzica dzieci – łodzie poruszają się po linii okręgu. na dźwięk talerza (bębenka, tamburyno) – łodzie rzucają kotwice tj. zatrzymują się w przysiadzie podpartym, a następnie poruszają się nadal po okręgu.
6.Karta pracy:
Moc uścisków !!!
Pani Marzena i Monika