1.Wysłuchanie piosenki i swobodna improwizacja ruchowa do niej
https://www.youtube.com/watch?v=5ptZKHWGE7I
2Wycieczka do lasu – zabawy matematyczne
Rodzic zaprasza dziecko na wycieczkę do lasu, gdzie rosną bardzo smaczne jagody i poziomki. Dziecko improwizuje ruchem: maszeruje, kierując się w stronę lasu, przedziera się przez gęste zarośla – odgarnia gałęzie, zatrzymuje się – słucha śpiewu ptaków, pokonuje przeszkody np. czołga się pod nisko położonymi gałęziami, zatrzymuje się i wdycha leśne powietrze – wciąga powietrze nosem, a wydycha ustami, przeskakuje przez kamienie, dochodzi do leśnej polany.
Układanie na tkaninie odpowiedniej liczby sylwet jagód i poziomek.
Zielona tkanina, woreczek nieprzezroczysty, 4 łodyżki wycięte z zielonego papieru lub krepiny i sylwety jagód (10 fioletowych kółek) lub poziomek (10 czerwonych kółek), kartoniki z różną liczbą kółek (1–5) fioletowych i czerwonych.
Rodzic rozkłada na dywanie zieloną tkaninę, umieszcza na niej 4 sylwety zielonych łodyżek. Pyta dziecko, jakie owoce mogłyby się teraz na nich znaleźć. Ustawia obok tkaniny tacę, na której znajdują się wycięte z papieru kolorowego sylwety jagód i poziomek. Pokazuje ukryte w woreczku kartoniki z narysowanymi na nich kółkami w takich samych kolorach. Dziecko losuje kartonik, przelicza głośno znajdujące się na nich kółka (sylwety jagód lub poziomek), odkłada kartonik, a następnie bierze z tacy odpowiednią liczbę kółek i układa je na wybranej łodyżce. Sprawdza poprawność wykonania zadania licząc głośno sylwety jagód
lub poziomek, a wynik pokazuje na palcach. Po wykonaniu zadania przez dziecko Rodzic zdejmuje z tkaniny sylwety poziomek lub jagód i ponownie umieszcza je na tacy. Zabawę powtarzamy.
Liczenie wygrywanych przez Rodzica dźwięków. Zdejmowanie z tkaniny takiej samej liczby sylwet jagód i poziomek.
Zielona tkanina, sylwety 4 łodyżek, 10 sylwet jagód, 10 sylwet poziomek, bębenek.
Rodzic układa na tkaninie na łodyżkach po pięć sylwet jagód i poziomek. Zaprasza dziecko do ich zbierania. Uderza w wolnym tempie w bębenek. Dziecko liczy dźwięki, podchodzi do tkaniny i zdejmuje z niej odpowiednią liczbę sylwet jagód lub poziomek. Układa je obok tkaniny. Po zdjęciu wszystkich sylwet owoców Rodzic dokłada na łodyżkach tyle sylwet jagód i poziomek, aby na każdej z nich było pięć. Zabawę powtarzamy.
Liczenie i rysowanie na kartkach odpowiedniej liczby sylwet jagódek lub poziomek.
Dla dziecka kartka z narysowanymi na niej na środku sylwetami łodyżek jagód i poziomek, a w dolnym lewym rogu kartki fioletowymi lub czerwonymi kropkami, kredki. Dziecko liczy kropki (poziomki i jagody) i rysuje na sylwetach krzaków taką samą liczbę jagód i poziomek.
3.Zabawy ruchowe z apaszką
-Skrętoskłony –Trawa na wietrze.Dziecko siedzi w siadzie rozkrocznym, apaszkę trzyma oburącz w górze, jest źdźbłem trawy, wykonuje skrętoskłon raz do jednej, raz do drugiej stopy, starając się nie zginać kolan. Powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.
– Ćwiczenie mięśni grzbietu – Kolorowe lato.
Dziecko leżą przodem, trzyma apaszkę oburącz przed głową. Unosi głowę, ręce trzyma prosto, ogląda apaszki – stara się przez chwilę utrzymać taką pozycję. Następnie wraca do leżenia i powtarza ćwiczenie.
-Ćwiczenie uspokajające – Kwiaty w dzień i w nocy.
Dziecko leży na plecach. Kładzie dłonie na dolnej części brzucha, ściskając apaszki – kwiaty. Jest dzień, bierze głęboki wdech, oddala dłonie – kwiat rozchyla swoje płatki. Nadchodzi noc, wykonuje wydech – zbliża ponownie dłonie – kwiat zwija swoje płatki. Powtarza ćwiczenie kilka razy.
-Marsz z apaszkami po obwodzie koła. Dzieci maszerują po obwodzie koła, licząc od 1 do 5. Na: Pięć! unoszą rękę z apaszką, mówią: Hej! i puszczają apaszkę na podłogę. Następnie podnoszą apaszkę i powtarzają zabawę kilka razy
4.Karta pracy. Pokoloruj lody według kodu.