- Wielkanocne zagadki” – rozwiązywanie zagadek słownych M. Szeląg.
Położyły go obok rzeżuchy
w wielkanocnym koszyku maluchy.
Dołożyły pięć pisanek:
„Niech się cieszy, nasz…!”(BARANEK)
W nim baranek i pisanki,
wielkanocne niespodzianki.
W nim też kurczak się ukrywa,
jak ten koszyk się nazywa? ( Koszyczek wielkanocny)
Słodkim lukrem jest polana,
na Wielkanoc jest podana.( Baba wielkanocna)
Na Wielkanoc jajka zdobię,
różne szlaczki na nich robię.
Dodam także naklejanki
i tak z jajek są…( Pisanki) - Kurczęta do kurnika” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się swobodnym biegiem w rytmie granym przez Rodzica. na tamburynie. Na hasło Rodzica.: Kurczęta do kurnika – dzieci biegną na miejsce wyznaczone za pomocą liny, przyjmują pozycję siadu skrzyżnego, ramiona w pozycji „skrzydełek”. Na dźwięk tamburyna ponownie ruszają biegiem po sali. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
- Znaki Wielkanocy- Wprowadzenie piosenki. Osłuchanie się z piosenką (3) ZoZi – Znaki Wielkanocy (piosenka wiosenna) – YouTube
- Rodzic zadaje pytania dotyczące piosenki:− czym wypełnione są koszyki?
-czym ozdobione są mazurki?
-z czego ulepione są baranki?
-z czego zrobione są palemki?
-jaki jest świat w piosence?
-o jakich znakach wielkanocnych słyszymy w piosence?
- Baranek” – praca plastyczna z wykorzystaniem W.13. Dzieci wypychają baranka i składają
go według instrukcji. Na zakończenie przyczepiają go do słomki i umieszczają np w pojemniku
z owsem.