Temat: Wiosną w parku- rozmowa na podstawie obrazka , połączona z ćwiczeniem matematycznym.
- „Masaż na dobry humor” – rodzic recytuje wiersz, a dziecko wykonują gesty zgodne z jego treścią:
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło. Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma. Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami. Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma. Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć. Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma. Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la. Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże. Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło. Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.
2. Ćwiczenie relaksacyjne- „Na ławeczce w parku”
Rodzic pyta dziecko : po czy można poznać, że nadeszła wiosna?
Następnie zaprasza je na chwilę relaksu. Włącza nagranie odgłosu szumu drzew. Pyta je czy wiosnę można zobaczyć także w parku i co najczęściej robi się w parku.
3, https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-kp-2/mobile/index.html#p=24
Rozmowa na podstawie obrazka:
- dziecko ogląda obrazek,
- mówi, po czym poznajemy, że nadchodzi wiosna,
- określa, których elementów jest więcej, a których mniej i o ile,
4. Zabawa dydaktyczna „Prawda czy fałsz” utrwalająca charakterystyczne cechy wiosny .Rodzic zadaje pytania, które stwierdzają prawdę lub fałsz. Dziecko podnosi do góry rączkę, gdy zdanie stwierdza prawdę.
- Wiosną zakładamy grubą czapkę i rękawiczki.
- Teraz jest pora roku, którą nazywamy wiosną.
- Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.
- Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu.
- Zimą lepimy bałwana.
- Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.
- Jesienią zbieramy grzyby i kasztany.
- W zimę chodzimy w sandałkach.
- Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.
- Domowe śpiewanie- utrwalenie poznanej w przedszkolu piosenki „Maszeruje Wiosna”.
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY
- Wykonaj instrument muzyczny z przedmiotu dostępnego w domu. Może to być pusta butelka wypełniona grochem, blaszana pokrywka – co tylko podpowie ci wyobraźnia. Poproś mamusię/tatusia, aby usiedli wygodnie i stwórz improwizację ruchową do piosenki:-)