cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Z wizytą na wsi (23.04.2020)

Temat: Z wizytą na wsi

1. Słuchanie piosenki Na naszym podwórku (sł. Danuta Zawadzka, muz. s. Adriana Miś)

I. Na naszym podwórku

zwierząt jest bez liku.

Konik w stajni, mysz w spiżarni,

a kurki – w kurniku.

Ref.: „Ihaha!” – rży nasz konik.

„Me, me, me”, z kózką w chórku.

Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.

II. Na naszym podwórku

jest bardzo wesoło.

Kurki gdaczą, kaczki kwaczą,

piesek biega w koło.

Ref.: „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.

„Ko, ko, ko” – kurki w chórku.

Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.

III. Na naszym podwórku

zwierzęta się czubią.

Kot mysz łapie, piesek chrapie,

lecz wszyscy się lubią.

Ref.: „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.

„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.

Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.

2.Rozmowa na temat piosenki. Rodzic zadaje dzieciom pytania dotyczące tekstu piosenki.

− O czym była ta piosenka?

− Jakie zwierzęta mieszkają na wiejskim podwórku?

− Jakie są nastroje tych zwierząt? Czy są radosne, czy smutne?

− Czy zwierzęta, o których mowa, żyją w swoim domu w zgodzie?

− Jakie wydają odgłosy?

3.Karta pracy, nr 36. Dzieci:

− łączą obrazki zwierząt z ich cieniami,

− rysują w ogonie każdego koguta tyle piór, ile wskazuje liczba kropek na karteczce.

4.Ćwiczenie wyprostne( potrzebna będzie gazeta) – Uwaga, lis! Dzieci są kurami. Poruszają się po całej sali w sposób charakterystyczny dla tych zwierząt. Na hasło: Lis, zatrzymują się natychmiast w miejscu, prostują plecy, kładą gazety na głowie i stoją nieruchomo do chwili, aż usłyszą , ze lis odszedł

5.Ćwiczenie mięśni brzucha ( potrzebna będzie gazeta) – Ukryte ziarno. Dzieci leżą na brzuchu. Kulkę układają przed sobą, policzek opierają na dłoniach ułożonych na podłodze jedna na drugiej. Na sygnał rodzica wkładają kulkę pod brodę, wyciągają ręce w przód, podnoszą klatkę piersiową i utrzymują przez chwilę taką pozycję. Następnie wracają do pozycji wyjściowej.

6.Wyprawka, karta nr 23 – Wiejski zwierzyniec, klej, nożyczki, naklejki, pudełko. Dzieci:

− wycinają z karty pracy wszystkie kształty zaznaczone konturami,

− składają je i sklejają według instrukcji,

− doklejają śwince uszy, a kurczęciu skrzydła i grzebień we właściwych miejscach, zgodnie z instrukcją

7. Improwizacja swobodna do piosenki Na naszym podwórku