cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zabawa w teatr (15.04.2021)

Cele:

poznanie roli aktora w teatrze;

-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;

-rozwijanie kreatywności i zdolności manualnych;

1.Na początek znana i bardzo lubiana przez dzieci piosenka z pokazywaniem.

2. „Kto może zagrać w teatrze, czyli rodzaje teatru” – rozmowa kierowana z wykorzystaniem zdjęć . Rodzic. pokazuje dzieciom różne przedmioty: kukiełka, pacynka, łyżka, marionetka i pyta: Co to za przedmioty? Dzieci podają nazwy zgromadzonych rekwizytów. Czy mogą one zagrać w teatrze? Dzieci wyrażają swoje opinie, rodzic zwraca ich uwagę, że łyżka też może
zagrać w teatrze, jeżeli ożywi ją aktor. Są różne teatry, np.
– Teatr tradycyjny – grają w nim aktorzy, mogą być ubrani w różne stroje, czasami dziwne i śmieszne.
– Teatr lalek – w nim grają różne lalki (marionetka, kukiełka, pacynka – aktorzy udzielają im
swojego głosu i najczęściej są schowani).
– Teatr cieni – głównym aktorem jest w nim cień, który tworzy schowany za zasłoną aktor.
– Teatr tańca (np. balet) – tu aktorami są tancerze, którzy podczas przedstawienia nie mówią
ani słowa, a swoje historie opowiadają tańcem.
– Opera – tu aktorami są śpiewacy

3. „Robimy kukiełki” – praca plastyczno-techniczna. Dzieci dostają drewniane łyżki. Rodzic. prosi,
by zrobiły z nich kukiełki. Dzieci ozdabiają łyżki w dowolny sposób, doklejając im oczy, rysując
buzię mazakami. Z bibuły lub włóczki z pomocą rodzica mogą zrobić włosy.  Wykonane kukiełki mogą  posłużyć dzieciom do spontanicznych „zabaw w teatr”.

 

4. „Marionetka i animator” – zabawa ruchowa.  Dziecko-marionetka leży, rodzic-animator stoi nad nim w rozkroku. Animator ma za zadanie ożywić swoją marionetkę, tzn. gdy wyciąga rękę w kierunku ręki
marionetki, ta unosi swoją, gdy kieruje rękę nad nogę marionetki, dziecko-marionetka unosi ją.
Zabawę powtarzamy kilkukrotnie, zmieniając role w parze 

4.Praca z książką Praca z KP nr 27 – ćwiczenie motoryki małej, układanie historyjki obrazkowej. Dzieci wycinają
trzy obrazki, a następnie układają je we właściwej kolejności i przyklejają na kartce. Na zakończenie opowiadają historyjkę obrazkową „Bawimy się w teatr”.