Zabawa matematyczna z wykorzystaniem wiersza M. Mazan „Muzyczny tydzień”
– utrwalanie nazw dni tygodnia, rozumienie następstwa kolejnych dni po sobie.
– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 7, stwarzanie okazji do stosowania liczebników głównych i porządkowych.
W poniedziałek pani daje nam bębenki,
I na tych bębenkach wesoło bębnimy.
A we wtorek sobie słuchamy piosenki.
Potem ją śpiewamy – bardzo to lubimy.
W środę się uczymy, jak tańczyć parami,
W czwartek do opery pani idzie z nami.
W piątek pani klaszcze, a my powtarzamy,
W sobotę na listkach i na trawkach gramy.
A w niedziele słucham, jak deszcz kapie z drzewa,
Bo także natura pięknie z nami śpiewa.
1. Odpowiedz na pytania dot. treści wiersza?
– Co robiły przedszkolaki w kolejne dni tygodnia?
– Co wy lubicie robić w niedzielę?
– Jaki dzień jest po środzie? ( piątku..)?
– Czy tylko instrumenty grają?
2. Wykonaj ilustrację, co robiłeś wczoraj? (jaki to był dzień tygodnia?)
3. Ułóż dowolny zbiór 6-elementowy (zabawki, klocki, inne…) – przelicz wszystkie przedmioty.
4. Dołóż jeszcze jedną wybraną rzecz, przelicz jeszcze raz.
5. Prezentacja kształtu cyfry 7 – rysowanie kształtu cyfry 7 ręką w powietrzu, na plecach kogoś z domowników, na dywanie.
6. Wymień dni tygodnia we właściwej kolejności. Przypomnienie nazw dni tygodnia z użyciem liczebników porządkowych: pierwszy to poniedziałek, drugi – wtorek, trzeci – środa…
7. Jak nazywa się siódmy dzień tygodnia?
8. Napisz wzory i cyfrę 7 na karcie pracy? Pokoloruj 7 baloników. Wykonanie ćwiczenia na karcie nr 7 (KARTY MATEMATYCZNE).
Ćwiczenia w przeliczaniu, ćwiczenie grafomotoryczne, utrwalanie liczebników porządkowych.
Karty do pobrania i do wydruku poniżej.
Uwaga!
Karty matematyczne będą wykorzystywane na kolejnych zajęciach.
Karty 1-6 może dziecko wykonać w wolnym czasie dla utrwalenia wcześniejszego materiału.
Proponujemy, aby w miarę możliwości, zaopatrzyć dziecko w zeszyt w 2 linie oraz zeszyt w kratkę. W zeszytach tych dzieci mogą wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne (tzw. szlaczki) oraz pisać poznane litery i cyfry.