cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

„7 dni ma tydzień” – 25.03.2020r.

Zabawa matematyczna z wykorzystaniem wiersza M. Mazan „Muzyczny tydzień”

– utrwalanie nazw dni tygodnia, rozumienie następstwa kolejnych dni po sobie.

– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 7, stwarzanie okazji do stosowania liczebników głównych i porządkowych.

 

W poniedziałek pani daje nam bębenki,

I na tych bębenkach wesoło bębnimy.

A we wtorek sobie słuchamy piosenki.

Potem ją śpiewamy – bardzo to lubimy.

W środę się uczymy, jak tańczyć parami,

W czwartek do opery pani idzie z nami.

W piątek pani klaszcze, a my powtarzamy,

W sobotę na listkach i na trawkach gramy.

A w niedziele słucham, jak deszcz kapie z drzewa,

Bo także natura pięknie z nami śpiewa.

 

1. Odpowiedz na pytania dot. treści wiersza?

– Co robiły przedszkolaki w kolejne dni tygodnia?

– Co wy lubicie robić w niedzielę?

– Jaki dzień jest po środzie? ( piątku..)?

– Czy tylko instrumenty grają?

2. Wykonaj ilustrację, co robiłeś wczoraj? (jaki to był dzień tygodnia?)

3. Ułóż dowolny zbiór 6-elementowy (zabawki, klocki, inne…) – przelicz wszystkie przedmioty.

4. Dołóż jeszcze jedną wybraną rzecz, przelicz jeszcze raz.

5. Prezentacja kształtu cyfry 7 – rysowanie kształtu cyfry 7 ręką w powietrzu, na plecach kogoś z domowników, na dywanie.

6. Wymień dni tygodnia we właściwej kolejności. Przypomnienie nazw dni tygodnia z użyciem liczebników porządkowych: pierwszy to poniedziałek, drugi – wtorek, trzeci – środa…

7. Jak nazywa się siódmy dzień tygodnia?

8. Napisz wzory i cyfrę 7 na karcie pracy? Pokoloruj 7 baloników. Wykonanie ćwiczenia na karcie nr 7 (KARTY MATEMATYCZNE).

Ćwiczenia w przeliczaniu, ćwiczenie grafomotoryczne, utrwalanie liczebników porządkowych.

Karty do pobrania i do wydruku poniżej.

Uwaga!
Karty matematyczne będą wykorzystywane na kolejnych zajęciach.

Karty 1-6 może dziecko wykonać w wolnym czasie dla utrwalenia wcześniejszego materiału.

Proponujemy, aby w miarę możliwości, zaopatrzyć dziecko w zeszyt w 2 linie oraz zeszyt w kratkę. W zeszytach tych dzieci mogą wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne (tzw. szlaczki) oraz pisać poznane litery i cyfry.

Karty_matematyczne