cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Chcemy być zdrowi – 30.04.2020r.

– rozwijanie aktywnych postaw prozdrowotnych,
– rozwijanie aktywnego i twórczego podejścia do problemów,
– doskonalenie percepcji słuchowej i umiejętności czytania,
– doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczb.

1. Które warzywo z kolei – liczenie i kolorowanie odpowiedniej sylwety KP s. 68 z.1.

2. Czego jest więcej KP4 s. 68 z.2, KP4 s.69 z.4 – utrwalenie umiejętności porównywania liczb.

3. Jakie sporty mogą uprawiać dzieci? – rozmowa na temat filmu

https://www.youtube.com/watch?v=sZZKiGbu40w

i zdjęć na kartach pracy KP4 s. 69 z.3 oraz wykonanie zadania zgodnie z poleceniem.

4. Jak dbam o zdrowie – praca plastyczna w formie komiksu (proponujemy technikę łączoną. Część pracy można wykonać kredkami, mazakami, a część wydzieranką, wycinanką lub wyciętymi i przyklejonymi elementami z czasopism).

–  wypowiedzi dziecka na temat poszczególnych obrazków,

– pomoc rodzica w zapisaniu odpowiednich kwestii w chmurkach albo pod obrazkami.

5. Śmieszny filmzabawa muzyczna z tempem mająca na celu uchwycenie relacji pomiędzy różnymi tempami w ruchu i w muzyce.

Zadaniem dzieci jest trzykrotne przedstawienie tej samej scenki pantomimicznej w trzech różnych tempach przy akompaniamencie muzyki: (pantomima to nieme widowisko sceniczne, w którym treść przekazywana przez aktorów jest wyłącznie za pomocą mimiki, gestów i tańca)

– w tempie naturalnym (w warstwie muzycznej tempo „średnie”),

– w tempie przyspieszonym oraz w tempie zwolnionym.

Treścią scenki może być dowolna sytuacja zaczerpnięta z życia codziennego (np. ulubiona czynność) lub fragment znanej dzieciom treści literackiej np. fragment bajki.

Scenka powinna  być przedstawiona przez  dziecko i rodzica osobno lub w parach, można również włączyć innych członków rodziny. Można wykorzystać z niżej zapisanego linku lub dowolną muzykę.

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4

6. Przygotowanie do nauki czytania i pisania – KP s.73 i 74.
(popraw po śladzie i przeczytaj wyrazy).