– poznanie narzędzi do pisania używanych dawniej i dziś,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– utrwalenie umiejętności czytania,
– rozwijanie słuchu muzycznego.
1. Czego używano do pisania dawniej i dziś – rozmowa na podstawie ilustracji KP s. 64-65.
2. Wykonanie ćw. 3 s. 65 w KP5.
Dorysuj tyle ołówków, żeby w każdym pojemniku było o 2 więcej.
3. Jak powstało pismo – prezentacja multimedialna.
http://www.yotube.com/watch?v=VFOW8PJnHHc
4. Zabawa „ Masz wiadomość” – dziecko rysuje wiadomość, którą chce przekazać rodzicowi, natomiast rodzic odgaduje – potem zamiana ról – rodzic rysuje, dziecko odgaduje.
5. Co Dorota pakuje do plecaka? – ćwiczenia w czytaniu KP5 s. 69.
6. “Pożegnamy przedszkole” – nauka piosenki na zakończenie przedszkola.
https://www.youtube.com/watch?v=AGy1qqC3IKU
- Cały świat się do nas śmieje.
W złotym słońcu – złoty świat!
Jutro szkoła nas powita
no i nasze siedem lat.
Ref: Pożegnamy przedszkole,
pokłonimy się szkole,
nową drogą pójdziemy odważnie.
Rozkołyszą się drzewa,
ptak radośnie zaśpiewa
i będziemy wyglądać poważniej.
- Elementarz nam poradzi
Jak się pisze: Ala, As.
Plastelina jeszcze nie wie
co ulepi każde z nas.
Ref: Pożegnamy przedszkole,
pokłonimy się szkole,
nową drogą pójdziemy odważnie.
Rozkołyszą się drzewa,
ptak radośnie zaśpiewa
i będziemy wyglądać poważniej.
7. Zaznacz trasę za pomocą strzałek – KP5 s. 68.
8. Rozwiązanie krzyżówki – KP5 s. 72.