cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

k jak kot – 12.05.2020r.

– zapoznanie z literą k, K,

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– rozwijanie spostrzegawczości,

– rozwijanie percepcji słuchowej,

– rozwijanie percepcji wzrokowej,

– rozwijanie sprawności manualnej.

 

Pomoce: białe, niebieskie i czerwone kartoniki do układania modeli wyrazów, KP5, KA.

Przebieg zajęć:

1. Omówienie historyjki obrazkowej, która przydarzyła się Trampolinkowi i Karolowi. (KP5, s. 16-17)

Chętne dzieci czytają teksty przy obrazkach.

2. Wyróżnienie głoski k w nagłosie w słowach: krowa, Karol.

Dzielenie wyrazów na sylaby, głoskowanie.

3. Budowanie modeli wyrazów: krowa, Karol z białych, a potem z czerwonych (samogłoski) i z niebieskich (spółgłoski) kartoników.

Jeśli jeszcze nie masz kartoników to znajdziesz je w wyprawce plastycznej – KA, k. 30, 31.

Dziecko powinno dojść do wniosku, że k jest spółgłoską.

4. Prezentacja drukowanej i pisanej litery k, K. Omówienie kształtu liter. (KP, s.16)

5. Układanie wyrazów krowa, Karol z liter poprzez umieszczenie litery k, K w miejscu odpowiedniej głoski w modelach wyrazów; korzystamy z liter z klasera lub wyprawki plastycznej (KA, k. 10, 11).

Umieszczenie pozostałych poznanych liter.

6. Umieszczenie napisów krowa, Karol pod obrazkami. Czytanie globalne wyrazów.

7. Wymyślanie przez dzieci słów zawierających głoskę k (na początku, w środku i na końcu wyrazu).

8. Zabawa ruchowa „Na pastwisku”. Dzieci naśladują zwierzęta z wiejskiej zagrody i swobodnie biegają lub chodzą. Rodzic w tym czasie mówi nazwy różnych zwierząt. Gdy dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia rozpoczynającego się na „k” wtedy siada na podłodze w siadzie skrzyżnym.

9. Ćwiczenia w pisaniu litery „k, K” (w powietrzu, palcem po stoliku, po śladzie).

10.Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 16–17. Kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce litery k w modelach wyrazów, nalepianie podpisów pod zdjęciami.

11. Wykonanie ćw. 1,2,3 w KARTACH Z LITERAMI

Link KART Z LITERAMI  znajduje się w scenariuszu z dn. 27.03.2020r.

12. Pisanie szlaczków (prostych i ukośnych kreseczek, lasek, „nawiasów”) oraz liter „k, K” w zeszytach w 2 linie.

13. Zabawa dydaktyczna „Literkowy detektyw” – wyszukiwanie i zaznaczanie niebieskim kolorem określonej litery liter „k, K” w tekstach z gazet.

14. Zwierzątko z wiejskiej zagrody – malowanie farbami plakatowymi.

A teraz namaluj farbami wybrane zwierzę z wiejskiej zagrody (ewentualnie narysuj kredkami).

Jeśli chcesz się trochę pobrudzić do wykonania pracy możesz wykorzystać swoją dłoń.

Pod tym linkiem znajdziesz pomysły na wykonanie różnych zwierząt techniką odbijanej dłoni.

Miłej zabawy!

https://supersimple.com/article/handprint-cows/

https://pl.pinterest.com/pin/266275396700325427/