cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Która godzina ? – 3.06.2020r.

zajęcia matematyczne

– rozwijanie zainteresowań pomiarem czasu, rodzajami zegarów,

– kształcenie umiejętności odczytywania godzin,

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,

– rozwijanie staranności i dokładności podczas wykonywania zadań.

1. Historia zegara – oglądanie filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs

2. Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zegary (słoneczny, klepsydra, elektroniczny, mechaniczny, kieszonkowy, z wahadłem, na rękę, budzik, w telefonie komórkowym) – nazywanie ich, omówienie sposobu odmierzania czasu, wyodrębnianie różnic i podobieństw.

KP5s.38-39

3. Dokończenie ilustracji KP5 s.38-39, nalepianie zegara s.39.

4. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:

Po co nam zegar? W jakich sytuacjach warto wiedzieć która jest godzina?

5. Która jest godzina? – nauka odczytywania godziny na zegarze na podstawie filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8

5. Łączenie w pary zegarów, które wskazują takie same godziny KP5 s.46 ćwiczenie 2.

6. Odgadywanie zagadek muzycznych – jaki to dźwięk zegara?

https://www.youtube.com/watch?v=Z8CK80b0B-8

7. Zegar – praca plastyczna (można skorzystać z propozycji przestawionej na filmie)

https://www.youtube.com/watch?v=K6zaItWbcBc

lub wykonać metodą tradycyjną, jak na załączonym rysunku.