zajęcia matematyczne
– rozwijanie zainteresowań pomiarem czasu, rodzajami zegarów,
– kształcenie umiejętności odczytywania godzin,
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
– rozwijanie staranności i dokładności podczas wykonywania zadań.
1. Historia zegara – oglądanie filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=gESdVXEUSVs
2. Oglądanie ilustracji przedstawiających różne zegary (słoneczny, klepsydra, elektroniczny, mechaniczny, kieszonkowy, z wahadłem, na rękę, budzik, w telefonie komórkowym) – nazywanie ich, omówienie sposobu odmierzania czasu, wyodrębnianie różnic i podobieństw.
KP5s.38-39
3. Dokończenie ilustracji KP5 s.38-39, nalepianie zegara s.39.
4. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania:
Po co nam zegar? W jakich sytuacjach warto wiedzieć która jest godzina?
5. Która jest godzina? – nauka odczytywania godziny na zegarze na podstawie filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=FE9IWn9KMc8
5. Łączenie w pary zegarów, które wskazują takie same godziny KP5 s.46 ćwiczenie 2.
6. Odgadywanie zagadek muzycznych – jaki to dźwięk zegara?
https://www.youtube.com/watch?v=Z8CK80b0B-8
7. Zegar – praca plastyczna (można skorzystać z propozycji przestawionej na filmie)
https://www.youtube.com/watch?v=K6zaItWbcBc
lub wykonać metodą tradycyjną, jak na załączonym rysunku.