– poznanie kształtu pisanej i drukowanej litery „h,H”,
– doskonalenie analizy głoskowej i sylabowej wyrazów,
– utrwalenie poznanych liter,
– doskonalenie umiejętności czytania prostych tekstów,
– właściwe regulowanie oddechu podczas mówienia i śpiewania.
1. Układanie obrazków historyjki, która wydarzyła się na biwaku – KP5 s.48-49
/opowiadanie historyjki i wymyślanie jej zakończenia, odczytywanie dialogów/
2. Prezentacja drukowanej i pisanej litery h, H.
3. Budowanie modeli wyrazów z h /nakrywki białe, czerwone i niebieskie/.
4. Wyszukiwanie wyrazów zaczynających się głoską h.
5. Układanie wyrazów z głoską h z rozsypanki literowej i odczytywanie ich.
6. Wykonanie ćwiczeń na KP5 s. 48-49.
7. Ćwiczenia w pisaniu poznanej litery w zeszycie.
8. Lato na dywanie – nauka piosenki /omówienie treści piosenki, nauka na pamięć poszczególnych fragmentów tekstu, improwizacja ruchowa przy piosence/.
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ&list=PL7OVl7WqJXQKtWuSVoJg4Hhke1dsdjOEe
Wysłało po nas lato swój dywan latający.
Buchnęło ciepłym wiatrem, ogrzało buzię słońcem.
Drzewami zaszumiało, ptakami zaśpiewało
I nasze ukochane wakacje zawołało.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami.
Lato, lato, lato, bądźmy kolegami.
Lato, lato, lato, lato z przygodami.
Obiecaj, że zawsze zostaniesz już z nami.
Będziemy w morzu pływać i w piłkę grać na plaży.
Piosenki razem śpiewać i razem w nocy marzyć.
I co dzień na dywanie będziemy razem latać.
Do wszystkich najpiękniejszych zakątków tego świata.
Ref: Lato, lato, lato, lato baw się z nami…
9. Jestem na biwaku – rysunek dowolną techniką lub pokolorowanie obrazka.