– rozumienie konieczności podjęcia nauki w szkole,
– bogacenie słownika dziecka w wyrazy związane ze szkołą,
– utrwalenie dodawania i odejmowania,
– utrwalenie kierunków w przestrzeni: góra, dół, lewa, prawa, na, nad…
– wdrażanie do słuchania ze zrozumieniem.
1. „Wakacyjny rytm” – układanie rytmów z obrazków i napisów: słońce, czapka, morze, wiaderko – słońce, czapka….itd
2. Utrwalenie nazw miesięcy, podawanie skojarzeń, uzupełnianie kartek z nazwami miesięcy – KP5 s.70-71
3. Po wakacjach idziemy do szkoły – wirtualna wycieczka po szkole /ponieważ nie możemy pójść na wycieczkę do pobliskiej szkoły, proponujemy wirtualny spacer po szkole na podstawie filmu
https://www.youtube.com/watch?v=5sAc1gS9FV4,
nie będzie to szkoła z naszej miejscowości, ale chodzi o to, aby dzieci miały ogólny zarys, jak wygląda szkoła.
4. Układanie wyrazów z rozsypanki literowej związanych ze szkołą: sala, klasa, gumka, worek …itp. (KA, k 10,11).
5. Potrafilmy liczyć – rozwiązywanie działań matematycznych na dodawanie i odejmowanie /wpisywanie znaków lub liczb/ KA, k. 12.
3 …3 = 6 2…7 = 9 7….3 = 10
9…8 = 1 6….2 = 4 8….1 = 7
4 + 6 = 7 – 4 = 2 + 3 + 5 =
9…5 8…6 2….4
6. Zabawa w parach – wykonanie ćwiczeń w KP5 s. 66-67 /rzuty kostką, nazywanie klas szkolnych, elementów wyposażenia pomieszczeń szkolnych/.
7. Wykonanie ilustracji do czytanego wiersza M. Mazan „Mój rysunek”/analiza wiersza, wyjaśnienie niezrozumiałych wyrazów: po wykonaniu rysunku jeszcze raz należy przeczytać wiersz i sprawdzić czy wszystko znalazło się na rysunku/.
Najpierw narysuję słońce
razem z promykami.
Tłem dla słońca będzie niebo
z białymi chmurkami.
W dole będzie rosła trawa,
na trawniku – drzewa
A na drzewie narysuję
Paszka, który śpiewa!
Będzie jeszcze klomb z kwiatkami
I piesek wesoły
Oraz dzieci, co się śpieszą,
Bo biegną do szkoły.