– kształtowanie postaw proekologicznych,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– wdrażanie do wypowiadania się całym zdaniem,
– doskonalenie wiadomości dzieci na temat recyklingu,
– rozwijanie twórczej inwencji dziecka i współpracy z rodzicem,
– rozwijanie koordynacji ruchowej oraz poczucia rytmu i słuchu muzycznego.
1. Rozmowa na temat bajki proekologicznej.
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
Pytania:
Jakie odpady wkładamy do pojemników: żółtego, białego, zielonego, niebieskiego, brązowego?
Dlaczego należy segregować śmieci?
Co robimy ze zużytymi bateriami?
Gdzie wyrzucamy zużyte akumulatory od samochodów?
Co robimy z zepsutym sprzętem elektrycznym, który nie nadaje się do naprawy?
Od kogo zależy zdrowe i czyste środowisko przyrodnicze?
Jak powinniśmy dbać o przyrodę?
2. Jak odbywa się ponowne wykorzystanie butelek szklanych oraz innych przedmiotów – rozmowa na podstawie KP4 s.60-61.
3. Wykonanie zabawki z butelki plastikowej.
https://www.youtube.com/watch?v=lR4GHErcCdw
/można zrobić z dzieckiem inną zabawkę niż proponujemy/
4. Duży i mały skok – zabawy rytmiczno- ruchowe.