– rozwijanie dłuższych wypowiedzi dziecka na temat tekstu i ilustracji,
– wdrażanie do rozumienia czytanego tekstu,
– rozwijanie pamięci, mowy i wyobraźni dziecka,
– wdrażanie do rozwijania sprawności fizycznej dziecka.
1. Ćwiczenie spostrzegawczości –rysowanie trasy zgodnie z kierunkiem strzałki (KP5,s.44).
2. Improwizacja ruchowa przy piosence „Moja wesoła rodzinka”.
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
3. Co robi rodzina Marka i Olka? – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i tekstu, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem (KP 5 s.45).
4. Nauka wiersza na pamięć (dorosły czyta wiersz i wspólnie z dzieckiem analizuje zadając pytania odnośnie treści wiersza, wyjaśnia niezrozumiałe wyrazy, a następnie czyta zdaniami, a dziecko powtarza).
„O RODZINIE”
Kiedyś mama mi mówiła,
Że w rodzinie drzemie siła.
Warto o tym się przekonać,
By życiowe trudności pokonać.
Jaka moja jest rodzina?
Całkiem zgrana to drużyna.
Każdy ma jakiegoś fioła
, Zakręcony jest jak pszczoła.
Nikt na miejscu nie usiedzi
Czemu dziwią się sąsiedzi.
Rower, rolki albo góry,
Nam nie straszny dzień ponury.
Scrabble, statki-rechot wielki
Może będą jeszcze bierki?
Mama z nosem w książce siedzi,
Tato nad sudoku się biedzi.
Ja też swoje sprawy mam,
Chętnie na komputerze gram.
Często wspólnie gotujemy,
Kuchnie świata poznajemy.
Kiedy w domu pachnie chlebem ,
To wznosimy się pod niebem.
Choć zdarzają się i spory,
Nikt do złości nie jest skory.
W końcu bardzo się kochamy,
Chętnie z sobą czas spędzamy.
Przeżyte z rodziną chwile,
Dają mi na co dzień wielką siłę.
5. Ćwiczenia w pisaniu po śladzie KP5s.43 ćw.2– utrwalenie poznanej litery ( przy okazji można zabawić się w słowa: po przeczytaniu zapisanej sylaby dziecko dopowiada z pamięci taką sylabę, aby powstał wyraz)
6. Mały sportowiec w domu – ćwiczenia ruchowe dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds
7. Co mogę robić z moją rodziną? – swobodne wypowiedzi dzieci oraz wykonanie pracy plastycznej dowolną techniką.