– utrwalenie wiadomości na temat żywiołów: wody, ognia, powietrza i Ziemi,
– kształtowanie mądrego i odpowiedzialnego współżycia człowieka z przyrodą,
– rozwijanie poczucia troski o przyszłość życia na Ziemi,
– doskonalenie umiejętności siły wdechu i wydechu,
– rozwijanie spostrzegawczości i wyobraźni.
1. Rozmowa na temat wiersza „Czego dowiedziały się żywioły” KP s. 60-61 inspirowana pytaniami z KP s.60.
2. Zabawa „Co by było, gdyby…”:
– wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza;
– ogień był zimny;
– cały rok nie świeciło słońce;
– codziennie padał deszcz.
3. Zabawa ruchowa „Wiatr i drzewa”.
– dziecko naśladuje przy muzyce poruszające się drzewa na wietrze poprzez wymachy rąk i dmuchanie ustami
4. Kolorowanie kamieni zgodnie z podanym rytmem KP 5 s. 61 – zadanie 6.
5. Malowane powietrzem – robienie kleksów z farby, a następnie rozdmuchiwanie przez słomkę w różnych kierunkach.
6. Interpretacja wykonanej pracy /co przedstawia, z czym się kojarzy…/.
7. Oglądanie filmu edukacyjnego „Cztery żywioły” – podsumowanie wiadomości.
https://www.youtube.com/watch?v=ApmrqneKlE