cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Trampolinek i żywioły – 16.06.2020r.

– utrwalenie wiadomości na temat żywiołów: wody, ognia, powietrza i Ziemi,

– kształtowanie mądrego i odpowiedzialnego współżycia człowieka z przyrodą,

– rozwijanie poczucia troski o przyszłość życia na Ziemi,

– doskonalenie umiejętności siły wdechu i wydechu,

– rozwijanie spostrzegawczości i wyobraźni.

1. Rozmowa na temat wiersza „Czego dowiedziały się żywioły”  KP s. 60-61 inspirowana pytaniami z KP s.60.

 2. Zabawa „Co by było, gdyby…”:

wyschły wszystkie rzeki, jeziora, morza;

– ogień był zimny;

– cały rok nie świeciło słońce;

– codziennie padał deszcz.

3. Zabawa ruchowa „Wiatr i drzewa”.

– dziecko naśladuje przy muzyce poruszające się drzewa na wietrze poprzez wymachy rąk i dmuchanie ustami

4. Kolorowanie kamieni zgodnie z podanym rytmem KP 5 s. 61 – zadanie 6.

5. Malowane powietrzem – robienie kleksów z farby, a następnie rozdmuchiwanie przez słomkę w różnych kierunkach.

6. Interpretacja wykonanej pracy /co przedstawia, z czym się kojarzy…/.

7. Oglądanie filmu edukacyjnego „Cztery żywioły” – podsumowanie wiadomości.

https://www.youtube.com/watch?v=ApmrqneKlE