– doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczb w zakresie 10,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– poprawne stosowanie znaków matematycznych,
– rozumienie zapisu reguł matematycznych.
1. Słuchanie wiersza – rozmowa na temat, jak wyglądały pisanki w wierszu i jak można jeszcze inaczej je ozdobić .
“Pisanki” D. Gellner
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!
2. Dokończ kolorować jajka (KP4 s. 44). Policz ile kolorów zużyto do pomalowania jajek.
Link do karty pracy znajduje się w scenariuszu z dn. 06.04.2020r.
3. Kto ma więcej, kto ma mniej – zabawa dydaktyczna
Będą potrzebne wycięte sylwety jaj z papieru, (można wykorzystać również jakieś liczmany, np: patyczki, klocki, guziki…itp.), kartoniki z cyferkami i znakami.
4. Zadania na porównywanie liczb
– Ala pomalowała 2 jajka na brązowo, a Ola 3 na żółto (układamy jak na załączonym rysunku), pytamy jeszcze raz ile jajek miała Ala, ile Ola oraz która miała więcej, która mniej. Dziecko stwierdza że Ala miała mniej jajek niż Ola, zatem układa i odczytuje 2 < 3.
– Kasia pomalowała 6 jajek na kolorowo, a Adam pomalował 6 jajek na zielono. Kto pomalował więcej, kto mniej… (postępowanie jak poprzednio) dziecko układa i odczytuje 6=6.
– Zosia dostała od mamy 5 pisanek, a Kuba 4 pisanki. Które dziecko miało więcej pisanek, które mniej dziecko układa i odczytuje 5 > 4.
– Basia miała 7 pisanek, a Ewa o 2 pisanki więcej (dziecko układa zgodnie z treścią) i stwierdza, że Ewa ma 9 pisanek, a następnie układa 7 < 9.
– Mama pomalowała 8 pisanek a tata tyle samo. Ile pisanek pomalował tata? Dziecko stwierdza, że też 8 i układa 8 = 8.
5. W którym koszyku jest najwięcej pisanek (KP 4, s.45)
Link do karty pracy znajduje się w scenariuszu z dn.06.04.2020r.
6. Wielkanocny koszyk – ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o tekst Patrycji Siewiera– Kozłowskiej.
Wiklinowy koszyk, a w nim serwetka biała, (język zamieniamy w koszyk).
W sobotni poranek mama szykowała (unosimy boki i przód języka do góry).
W koszyczku baranek z cukrowym futerkiem (cichym głosem udajemy baranka).
Macha chorągiewką i beczy przepięknie: obok dwie pisanki (bee, bee, bee, wypychamy językiem policzki z jednej i drugiej strony).
Jedna ma kropeczki, (czubkiem języka rysujemy kropki na podniebieniu).
Druga opleciona czerwona wstążeczką, (czubek języka rysuje wstążeczkę wokół warg).
Jest też babka z wierzchu lukrowana (szeroki język, niczym lukier zakrywa górną wargę).
Którą mama piekła od samego rana, przy babce mazurek przez mamę zrobiony i żółtym kurczaczkiem pięknie ozdobiony. Kurczak choć z cukru, cicho popiskuje (popiskujemy jak kurczaczek: pi, pi, pi, pi ,pi, zamieniamy język w koszyk).
Bo koszyk jest mały i miejsca brakuje, jest tam także chlebek i różne przyprawy, kawałek kiełbaski, zając z czekolady, jest pasztet i serek, jest ćwikła z chrzanem! Oj wszystko to zjemy w świąteczny poranek
7. Po przeczytaniu wiersza i ćwiczeniach buzi języka dzieci mogą narysować koszyczek wielkanocny lub pokolorować rysunek.