cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Wielkanocna matematyka – 31.03.2021r.

– rozwijanie intuicji geometrycznych podczas wykonywania prac przestrzennych

– wdrażanie do rozpoznawania kształtu owalu – wprowadzenie pojęcia

– utrwalenie znajomości rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych

– rozwijanie sprawności motorycznej w zakresie skoczności, zręczności, zwinności

1.Słuchanie piosenki o figurach geometrycznych

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Wypowiedzi dzieci na temat znanych figur; określanie kształtu, wymienianie cech charakterystycznych: kwadratu, prostokąta, koła i trójkąta.

 2.„Owal” – zapoznanie z kształtem, określanie kierunków w przestrzeni

(Karty pracy nr 3 str. 51) ; wyszukiwanie owali w domu.

3. Figurowy obrazek  – dorysowywanie i liczenie  figur geometrycznych zgodnie z Kartami pracy –  Planeta dzieci – Liczenie str.61

4.Figurowe układanki – układanie obrazków i rytmów z figur geometrycznych.

Figury geometryczne można wyciąć z kolorowego papieru lub bloku technicznego i pokolorować, można  układać z patyczków do liczenia, można także układać rytmy…

5. Mały sportowiec w domu – ćwiczenia ruchowe dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

6. Utrwalenie wiadomości o figurach – rozwiązywanie zagadek.

 

Cztery kąty proste i jeszcze do tego, cztery równe boki, co to jest, kolego? (kwadrat)

 

Ma je auto, rower, motor, hulajnoga ma je też.

 Jaka będzie to figura, na pewno już wiesz. (koło)

 

By zbudować tę figurę, weź patyczki trzy.

Połącz je końcami z sobą i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)

 

Dwa są długie, a dwa krótkie, w sumie cztery boki ma.

Cztery kąty, wszystkie proste, czy wiesz, jak się nazywa? (prostokąt)

 

7. Kolorowa pisanka – ozdabianie według wzoru (Karty pracy – czytanie i liczenie s.59)