– rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów związanych z nadchodzącymi świętami;
– wdrażanie do czytania ze zrozumieniem poprzez dobieranie podpisów do właściwych ilustracji;
– rozwijanie umiejętności współpracy w rodzinie, zespole;
– rozwijanie wyobraźni oraz sprawności manualnej dłoni poprzez wykonywanie pracy plastycznej;
– budzenie radości ze wspólnie wykonanej pracy.
1.Przypomnienie znaczenia słowa tradycja oraz tradycji pielęgnowanych w naszych rodzinach (Karty Pracy część 3 str. 48-49)
2. Wielkanocne zwyczaje – oglądanie filmu https://www.youtube.com/watch?v=8YparvyssW4
Rozmowa z dziećmi na temat zwyczajów wielkanocnych:
W jakiej porze roku obchodzimy Święta Wielkanocne? Co robimy w domach na wiosnę? Co robimy z jajek na Wielkanoc? Kidy przygotowujemy wielkanocny koszyczek? Co wkładamy do wielkanocnego koszyczka? Od czego zaczynamy śniadanie wielkanocne? Jakie potrawy przygotowujemy na Święta Wielkanocne? Jakie znasz zabawy związane z Wielkanocą? Co się dzieje w lany poniedziałek?
3.Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych – dobieranie wyrazów – podpisów do danych ilustracji (Karty pracy część 3 str. 50-51); omówienie ilustracji, czytanie podpisów .
4.Zabawa ruchowa z elementem biegu z rodziną „Wielkanocne pisanki”
( jedna osoba jest kurą, reszta domowników pisankami); pisanki uciekają przed dzieckiem – kurą, jeśli kura dotknie pisankę, ona odchodzi z zabawy.
5.PISANKI – technika dowolna – można wykonać pisanki z papieru, z wydmuszek, ozdobić gotowe jajka styropianowe, nie chcemy Państwa ograniczać i zostawiamy te kwestię Rodzicom i Dzieciom.
Ciekawe propozycje znajdziecie Państwo na stronie internetowej Prace Plastyczne. pl
Prosimy także o przesłanie zdjęć wykonanych prac na grupowego maila