– wzmacnianie więzi rodzinnych,
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
– rozwijanie spostrzegawczości,
– stwarzanie okazji do wielozmysłowego poznawania,
– rozbudzenie zainteresowań kulinarnych,
1. Wysłuchanie wiersza „Mama i tata” J. Koczanowskiej.
Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
2. Rozmowa na temat wiersza.
− Kim dla dzieci jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękują rodzicom?
3. Omówienie ilustracji przedstawiających zabawy dzieci z rodzicami.
Wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń.
4. Zabawa naśladowcza „Co lubię robić z moją mamą? Z moim tatą?
Dzieci pokazują gestami określone czynności – rodzice odgadują.
5. Jak spędzili dzień z rodzicami Marta i Marek? Omówienie ilustracji w KP5, s 26. Wykonanie ćw. 1 KP5, s 26. uzupełnianie podpisów pod obrazkami.
6. „Ja i moi rodzice” – rysowanie flamastrami sytuacji, w której dzieci robią coś wspólnie ze swoimi rodzicami, np. bawią się w.., grają w pikę, jeżdżą na rowerach, robią sałatkę itp.
7. Zabawa ruchowa „Jedziemy na przejażdżkę!”. Zgodnie z instrukcjami dzieci wyobrażają sobie, że poruszają się rowerem. Wyciągają ręce na wysokości brzucha (naśladują trzymanie kierownicy). Dzieci poruszają się w rytm rymowanki;
Szybko się ubierzmy, do parku wybierzmy.
Więc razem jedziemy. Niedługo będziemy.
Teraz się skupiamy, bo górka przed nami.
Nareszcie już z górki, z górki na pazurki!
Następnie dzieci kładą się na plecach i wykonują rowerek nogami w tempie zgodnym z treścią rymowanki. (Ponownie ją recytujemy)
8. Wypowiedzi dzieci w formie burzy mózgów i zdań niedokończonych:
Kocham swoich rodziców za to, że ………….
Lubię być w domu z rodzicami, bo….
Pomagam rodzicom w …
W mojej rodzinie razem……………
Moja mama i tata lubi……………
W mojej rodzinie czuję się…………
9. Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 22–23.
Opowiadanie, czym różnią się od siebie rysunki, wykorzystanie określeń: za, przed, obok, pomiędzy – ćwiczenie spostrzegawczości.
Czytanie zdań, określanie, czy są prawdziwe, czy fałszywe – próby czytania zdań.
Skreślanie tylu elementów, ile wskazują liczby w działaniach – przeliczanie elementów, odczytywanie działań matematycznych – utrwalenie odejmowania.
10. Sałatka owocowa – deser dla kochanych rodziców.
Na koniec tego wyjątkowego tygodnia możesz przygotować rodzicom sałatkę owocową. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rodzice włączyli się do wspólnej pracy i zabawy. Do zrobienia sałatki będziecie potrzebowali następujących owoców: jabłka, gruszki, banana i winogron (w dowolnej ilości) a także deski do krojenia, nożyka,miski, łyżki. Przepis na sałatkę znajdziesz tutaj. Smacznego!
Salatka owocowa_przepis obrazkowy
Na koniec możecie zaśpiewać piosenkę „Mama w kuchni”. Mam nadzieję, że już ją umiecie.
Gdy będziecie zajadać się pyszną sałatką możecie także posłuchać piosenki
„Dziękuję Ci mamo, dziękuję Ci Tato”.