cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zabawy z mamą i tatą – 29.05.2020r.

– wzmacnianie więzi rodzinnych,

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– rozwijanie spostrzegawczości,

– stwarzanie okazji do wielozmysłowego poznawania,

– rozbudzenie zainteresowań kulinarnych,

1. Wysłuchanie wiersza „Mama i tata” J. Koczanowskiej.

Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie.

2. Rozmowa na temat wiersza.

− Kim dla dzieci jest mama i tata?
− Za co dzieci dziękują rodzicom?

3. Omówienie ilustracji przedstawiających zabawy dzieci z rodzicami.

Wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń.

4. Zabawa naśladowcza „Co lubię robić z moją mamą? Z moim tatą?

Dzieci pokazują gestami  określone czynności – rodzice odgadują.

5. Jak spędzili dzień z rodzicami Marta i Marek? Omówienie ilustracji w KP5, s 26. Wykonanie ćw. 1 KP5, s 26. uzupełnianie podpisów pod obrazkami.

6. „Ja i moi rodzice” – rysowanie flamastrami sytuacji, w której dzieci robią coś wspólnie ze swoimi rodzicami, np.  bawią się w.., grają w pikę, jeżdżą na rowerach, robią sałatkę itp.

7. Zabawa ruchowa „Jedziemy na przejażdżkę!”. Zgodnie z instrukcjami dzieci wyobrażają sobie, że poruszają się rowerem. Wyciągają ręce na wysokości brzucha (naśladują trzymanie kierownicy). Dzieci poruszają się w rytm rymowanki;

Szybko się ubierzmy, do parku wybierzmy.
Więc razem jedziemy. Niedługo będziemy.
Teraz się skupiamy, bo górka przed nami.
Nareszcie już z górki, z górki na pazurki!

Następnie dzieci kładą się na plecach i wykonują rowerek nogami w tempie zgodnym z treścią rymowanki. (Ponownie ją recytujemy)

8. Wypowiedzi dzieci w formie burzy mózgów i zdań niedokończonych:

Kocham swoich rodziców za to, że ………….

Lubię być w domu z rodzicami, bo….

Pomagam rodzicom w …

W mojej rodzinie razem……………

Moja mama i tata lubi……………

W mojej rodzinie czuję się…………

9. Wykonanie ćwiczeń w KP5, s. 22–23.

Opowiadanie, czym różnią się od siebie rysunki, wykorzystanie określeń: za, przed, obok, pomiędzy – ćwiczenie spostrzegawczości.

Czytanie zdań, określanie, czy są prawdziwe, czy fałszywe –  próby czytania zdań.

Skreślanie tylu elementów, ile wskazują liczby w działaniach – przeliczanie elementów, odczytywanie działań matematycznych – utrwalenie odejmowania.

 10. Sałatka owocowa – deser dla kochanych rodziców.

Na koniec tego wyjątkowego tygodnia możesz przygotować rodzicom sałatkę owocową. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rodzice włączyli się do wspólnej pracy i zabawy. Do zrobienia sałatki będziecie potrzebowali następujących owoców: jabłka, gruszki, banana i winogron (w dowolnej ilości) a także  deski do krojenia, nożyka,miski, łyżki.  Przepis na sałatkę znajdziesz tutaj. Smacznego!

Salatka owocowa_przepis obrazkowy

Na koniec możecie zaśpiewać piosenkę „Mama w kuchni”. Mam nadzieję, że już ją umiecie.

Gdy będziecie zajadać się pyszną sałatką możecie także posłuchać piosenki

„Dziękuję Ci mamo, dziękuję Ci Tato”.

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE