cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Zadania na miesiąc czerwiec

⦁ rozwijanie biernego i czynnego słownika dzieci o pojęcia dotyczące środowiska społecznego i przyrodniczego; kształtowanie umiejętności budowania logicz­nych i poprawnych wypowiedzi oraz argumentowania swojego zdania;
⦁ doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań i prostych tekstów słowno-obrazkowych; pamięciowe opanowywanie tekstów wierszy, piosenek i słownictwa w j. angielskim;
⦁ stwarzanie możliwości do podejmowania aktywności związanej z czytaniem przez eksponowanie wyrazów do czytania globalnego związanych z omawianym tematem; posługiwanie się alfabetem; układanie wyrazów, zdań z rozsypanek;
⦁ doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych; posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; posługiwanie się monetami w sytuacji zabawy; wykorzystanie umiejętności mierzenia do tworzenia gier;
⦁ rozwijanie umiejętności muzycznych, wokalnych i tanecznych przez naukę nowych piosenek „Dziecięce marzenia”, „Zawołało lato” i tańca „Stonoga;
⦁ rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci przez dawanie możliwości podejmowania aktywności muzycznej – gra na instrumentach, improwizowanie ruchem, dźwiękiem, integrowanie muzyki z plastyką, aktywne uczestniczenie w zabawach tanecznych; uwrażliwianie na elementy muzyki – rytm, tempo, nastrój;
⦁ rozwijanie sprawności manualnej i grafomotorycznej podczas codziennych czynności samoobsługowych i porządkowych, zabaw konstrukcyjnych, plastycznych, wycinania, lepienia, prób pisania po śladzie w liniaturze i w kratce;
⦁ kształtowanie postawy otwartości, zadowolenia w relacjach z ludźmi; budzenie zaciekawienia tematem szkoły; podnoszenie poczucia własnej wartości przez dawanie możliwości pokazania swoich walorów, umiejętności i mocnych stron podczas wymyślania, tworzenia i doświadczania w pracach z całą grupą;
⦁ stwarzanie okazji do rozmowy o swoich emocjach i uświadomienia, że każdy je przeżywa; rozwijanie umiejętności logicznego i zrozumiałego wypowiadania się na temat swoich odczuć;
⦁ stwarzanie możliwości do podejmowania współpracy podczas działań twórczych;
⦁ kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania; uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.

PIOSENKA MIESIĄCA

„ Zawołało lato”

Zawołało lato, że przyszły wakacje,
A ja z echem odpowiadam: masz rację, masz rację!
Spakowany plecak i kompas i mapa,
I notesik z poradami od mamy i taty.
REF.
Poszukam przygody w niedostępnym lesie
Ślady jej odnajdę wszędzie nim nadejdzie jesień
Nad morze pojadę i dam nura w fale,
Bo jak wszystkie grzeczne dzieci, lubię w morzu szaleć.

Na żaglowej łodzi odwiedzę jeziora
Będę z dziadkiem śpiewał szanty i pokład szorował
Potem ruszę w góry na szlaki nieznane,
Powypasam z juhasami na hali barany.

REF.
Nad niebem gwiaździstym, na mchu wśród paproci
Leśny szałas wybuduję, słońce go wyzłoci
I jeszcze w marzeniach, pójdę hen daleko
Tam, gdzie zawsze są wakacje na różową rzeką.

WIERSZ MIESIĄCA

“Na wakacje ruszać czas”

Za dni kilka –o tej porze
będę witać polskie morze.
Bo najbardziej mi się marzy
żeby bawić się na plaży.

A ja chciałbym dotknąć chmury
i dlatego jadę w góry.
Razem z mamą, razem z tatą
w górach lubię spędzać lato.

Ja na morze nie mam czasu.
Wolę jechać het- do lasu.
I tam z dziadkiem zbierać grzyby
albo w rzece łowić ryby.

Dla mnie to najlepsza pora
żeby wskoczyć do jeziora.
Nie chcę w upał chodzić w góry.
Wolę jechać na Mazury.

Morze, góry, las i rzeka;
Wszystko to już na nas czeka.
Bo zaczęło się już lato
Jedźmy mamo, jedźmy tato.