cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
Letnie owoce i warzywa – zajęcie matematyczno – przyrodnicze. (I5, III2, II7, IV1,2,11,12,14,18,20).
Cele: – doskonalenie umiejętności liczenia
        – utrwalenie umiejętności rozróżniania stron: prawej i lewej
        – rozwijanie logicznego myślenia poprzez klasyfikowanie
        – wzbogacanie wiedzy na temat owoców i warzyw
        – utrwalenie wiedzy na temat warunków potrzebnych do prawidłowego rozwoju roślin.
Propozycje:
1. Zabawa słuchowa “Owocowy telefon”. Dzieci szeptem wymieniają nazwy owoców szczególnie letnich.
2. Zabawa ruchowa “Idziemy po dary lata”. Zadaniem dzieci jest dotarcie do koszyka z owocami i warzywami zgodnie z instrukcją: Zrób 2 kroki do przodu, teraz 1 krok w lewą stronę itd.
3. Zabawa z klasyfikowaniem “Co rośnie latem?”. Wymieniamy nazwy różnych owoców i warzyw. Dzieci mają wskazać te, które rosną w Polsce latem, np.: maliny, truskawki, pomidory, agrest, borówki, porzeczki, marchew, wiśnie, rzodkiewka.
4. Układanie zbiorów. Rozkładamy na podłodze 2 szarfy w różnych kolorach (tworzymy 2 zbiory). Dzieci klasyfikują obrazki lub naturalne okazy według wytycznych, np.:
* owoce i warzywa
* male i duże
* słodkie i kwaśne
* czerwone i zielone
5. “Czego potrzebują rośliny? – dzieci przypominają, jakie są warunki do wzrostu rośliny (ziemia, woda, światło). Zwracamy uwagę na odpowiednie warunki pogodowe i pielęgnację (prace ogrodowe wykonywane przez człowieka).
6. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s.50) – utrwalenie wiedzy na temat roślin typowych dla lata, wymyślanie i rysowanie innych elementów charakterystycznych dla tej pory roku.
7. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s.51) – sprawdzenie umiejętności określania kierunków, doskonalenie umiejętności liczenia.
8. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s.52) – rysowanie w odpowiedniej liczbie składników wskazanych zup.
9. Śpiewanie piosenki “Czereśnie i dzieci” oraz “Jagódki”.