cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Drodzy Rodzice!
W związku z zaistniałą sytuacją, od dnia 25.03 będziemy umieszczać propozycję tematów zajęć do realizacji w domu zgodnie z planem miesięcznym oraz zgodnie z podstawą programową.

Z poważaniem,
Nauczyciele, gr. VI

Kontynuujemy temat kompleksowy “Kolorowy świat”.

Proponujemy zajęcie plastyczne – Farbą nakrapiane. (IV 8, IV 5)
Cele:
– uwrażliwianie na piękno otoczenia
– kształtowanie twórczej postawy
– wzbudzanie poczucia estetyki

1. Wysłuchanie wiersza M. Mazan “Kolorowy świat”

M. Mazan “Kolorowy świat”
Nawet kiedy jest pochmurno,
nawet kiedy jest burzowo,
wyjrzyj z okna na ulicę,
zobacz, jak jest kolorowo!

Tu gumiaczki zieloniutkie,
tam czerwona torebeczka,
w górze żółte parasolki,
takie jasne jak słoneczka!
I szaliczek cały w paski
fioletowo-granatowe…

Razem ze mną spójrz przez okno.
Co jest jeszcze kolorowe?

2. Omówienie treści i danie odpowiedzi na pytanie “Jakie kolory widzisz wokół siebie?”
3. Praca plastyczna “Kolorowy deszcz”.
Dziecko otrzymuje arkusz papieru, farby, pędzel i wodę. Dziecko nakrapia farbą przy pomocy pędzla na arkusz.

Zabawa ruchowa “Kolorowo – szaro”.
Na sygnał kolorowo – dzieci wykonują różne ruchy, na sygnał szaro – dzieci stoją nieruchomo.
Zabawa “Kolory” – wymienianie różnych przedmiotów na dany kolor.
Proponujemy utrwalenie piosenki “Kolorowe kredki”, dostępnej na YouTube.

Jeśli dzieci wykonają jakieś prace w domu, prosimy o gromadzenie ich, a później dostarczenie do nauczycieli.