cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Dzień z literką “s”.

S jak sowa – zajęcie z zakresu wspomagania rozwoju mowy (IV 2, IV 3, IV 4, IV 8, IV 11, I 5)
Cele:
– poznanie obrazu graficznego liter S
– kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów
– rozwijanie wyobraźni

Propozycje:
1. Dziecko układa wstążkę, sznurek lub skakankę w kształcie litery S. Przejście po niej stopa za stopą.
2. Wysłuchanie wiersza “Sen sowy”. Zapamiętanie i wymienianie słów rozpoczynających się literą “s”.

Agnieszka Kolankowska “Sen sowy”
W dziupli siedzi sowa sama,
puka do niej pewna dama.
To sarenka – Witam panią!
Suseł się wychylą za nią,
potem sroka wchodzi śmiało.
Gości robi się niemało.
Salamandra, surykatka…
– Super, jest już pełna chatka!
– Kto to? – słychać znów stukanie.
To słoń wielki niesłychanie!
– Co za dużo, to niezdrowo,
moja miła, srebna sowo.
Czas już skończyć wierszyk ten,
przecież to jest tylko sen.

3. Zabawa w “Masażyki”. Dziecko i rodzic lub rodzeństwo rysują palcem na plecach wężyki w kształcie litery “s” na zmianę.
4. Zabawa “Kalambury”. Rodzic na karteczkach rysuje proste obrazki, których nazwy rozpoczynają się literą “s”, np. słońce. Dziecko za pomocą ruchu, gestem, mimiki lub dźwiękiem przedstawia co znajduje się na obrazku.
5. Rodzic rysuje kontur litery “s”, a dziecko w różny sposób ozdabia, wykleja, wydziera, koloruje, robi wzroki itp.
Miłej zabawy!

Do utrwalenia piosenka “Maszeruje wiosna” dostępna na YouTube.

Inne propozycje:
1. Obejrzenie filmu przyrodniczego o sowach dostępnego w Internecie.
2. Wykonanie rysunku na temat “Mój sen”.
3. Zabawa naśladowcza “Słoń”. Dziecko mówi rymowankę:

Jestem dużym słoniem
z trąbą i ogonem!
Powtórz, to co ja –
taki rytm na bębnie gram!

Słoń wymyśla i gra rytmy na bębenku. Inni powtarzają je, klaszcząc, tupiąc itp.