Bezpieczne wakacje – zajęcie społeczne (I 5, 8, III 2, 5, 8, 9, IV1, 7, 8, 11, 15).
Cele: – kreowanie właściwych postaw i zachowań
– zdobycie informacji na temat bezpieczeństwa podczas wakacji
– utrwalenie numerów alarmowych.
Propozycje:
1. “Bezpieczne wakacje” – słuchanie wiersza Małgorzaty Platy.
Bezpieczne wakacje
Przyszło już lato, nadeszły wakacje,
czekają na ciebie same atrakcje:
Wspinaczki w górach, wyjazd nad morze,
Zwiedzanie zabytków, rejs po jeziorze.
Lecz żeby wakacje były udane,
Posłuchaj rad, które są tutaj dane:
Chodząc po górach drogi przedszkolaku
Nigdy nie zbaczaj z wybranego szlaku,
Trzymaj się trasy, idź za przewodnikiem,
Bądź mądry, grzeczny, nie bądź psotnikiem.
Nad morzem słonko mocno świeci,
Grzeje, opala dorosłych i dzieci.
Posłuchaj mamy lub taty, co powie:
“Na plaży miej kapelusz lub czapkę na głowie.
kremem trzeba posmarować i buzie i ciało,
by potem nie piekło i nie bolało.
Od czasu do czasu usiądź też w cieniu
– wtedy nie ulegniesz groźnemu poparzeniu”.
2. Rozmowa na temat zasad dotyczących bezpieczeństwa w czasie wyjazdów wakacyjnych:
* należy osłaniać głowę przed słońcem, zakładając kapelusz, czapkę lub chustkę;
* chronić skórę i oczy przed nadmiernym słońcem;
* kąpać się można tylko w miejscach specjalnie do tego wyznaczonych, w obecności ratownika;
* nie wolno zrywać i jeść nieznanych roślin;
* na wycieczki należy zakładać wygodne buty, zabrać ze sobą plecak z piciem, jedzeniem, telefonem komórkowym;
* numer alarmowy, pod który można dzwonić w razie niebezpieczeństwa to 112;
* na wycieczkach nie wolno zbaczać z wyznaczonych tras;
* podczas jazdy rowerem zakładać kask i ochraniacze a w samochodzie zapinać pasy;
* przestrzegać przepisów ruchu drogowego;
* nie zostawiajmy po sobie śmieci.
3. Wysłuchanie i zapamiętanie piosenki “Bezpieczne wakacje” – ZoZi kanał YouTube Kids.
4. “Pożegnanie Trampolinka” – dzieci mają za zadanie pożegnać się z Trampolinkiem. Wspólnie z nim podsumowują, czego dowiedziały się w ciągu całego roku, czego się nauczyły, co im się najbardziej podobało.
5. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 56) – projektowanie wakacyjnej kartki pocztowej dla Trampolinka.
6. W czasie wakacji, gdy będziemy nudzić się uzupełnijmy “Zabawy matematyczne 2” oraz “My i nasz świat. Emocje i kompetencje społeczne”.
*