cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Z jak zawilec

Złote słoneczko niech świeci – zajęcie z zakresu wspomagania rozwoju mowy (I 7, I 9, IV 2, IV 4, IV 7, IV 8, IV 11).
Cele:
– poznanie obrazu graficznego litery z
– ćwiczenie słuchu fonematycznego
– poznanie nazw wiosennych kwiatów będących pod ochroną

Propozycje:
1. Zabawa wstążkowa “Z”.
Dziecko chodzi po wstążce rozłożonej na podłodze w kształcie litery z.
2. Zabawa słowna “Słówka na z”.
Dziecko podaje słowa, które rozpoczynają się na głoskę z, np. zamek, zupa, zeszyt itp.
3. Obejrzenie slajdów przedstawiających kwiaty wiosny na stronie http://hortorus.pl
Rodzic czyta nazwy: narcyzy, krokusy, przebiśniegi, hiacynty, szafirki, tulipany, pierwiosnki, zawilce, sasanki.
4. Obejrzenie fimu na YouTube – Zwiastuny wiosny.
5. Rodzic wymienia nazwy kwiatów wiosennych, które są pod ochroną. Dzicko dzieli nazwy na sylaby, np.
kro – kus
prze – biś – nieg
za – wi – lec
pier – wios – nek itd.

Kwiaty które kupimy w kwiaciarni lub znajdziemy w ogrodzie, na działce, np.
tu – li – pan
sza – fi – rek
żon – kil itd.

Dziecko dzieli nazwy na głoski, np.
k – r – o – k – u – s
z – a – w – i – l – e – c itp.

6. Zabawa ruchowa “Kwiaty rosną – kwiaty więdną”.
Na sygnał: kwiaty rosną – dziecko podnosi się z przysiadu i wspina wysoko podnosząc ręce, na sygnał: kwiaty więdną – dziecko przykuca.
7. Wysłuchanie i śpiewanie piosenki dostępnej na YouTube: “Kwiatki – bratki”, sł. D. Gellner, muz. B. Kolago.
8. Po wysłuchaniu można opowiedzieć dziecku kilka słów o tym, jak wyrasta roślinka z nasiona.