cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

6.04 – Niedługo Święta

Zwyczaje wielkanocne – zajęcie społeczne (I 5, 7, 8, III 2, 8, IV 3)
Cele: – poznanie tradycji wielkanocnych
– wdrażanie dzieci do kultywowania tradycji
– ćwiczenia spostrzegawczości.

“Są takie święta raz do roku
co budzą życie, budza świat.
wszystko rozkwita w słońca blasku,
i wielka miłość rośnie w nas.”

Bardzo żałujemy, że nie możemy wspólnie przeżywać tego czasu przed świętami w przedszkolu. Drogie dzieci poproście rodziców żeby porozmawiali z wami na temat zbliżających się Świąt Wielkanocnych. Omówienie tradycji i zwyczajów: – przygotowanie palm wielkanocnych,
– malowanie jajek,
– przygotowanie święconki czyli co należy włożyć do koszyczka,
– pieczenie ciast wielkanocnych zwłaszcza bab i mazurków,
– obchody Wielkiego Czwartku, Piątku, Wielkiej Soboty i Niedzieli,
– Poniedziałek wielkanocny czyli lany poniedziałek inaczej Śmigus – Dyngus.
Zachęcam do obejrzenia na YouTube “Kurpiowskie zwyczaje na Kurpiach”.

Ćwiczenia integrujące rodzinę i rozwijające małą motorykę “Paluszkowa pisanka”.
Dziecko rysuje palcem na plecach jajko we wzorki np. kropki, kratka, paski, kwiatki na zmianę z rodzicem.
Utrwalenie piosenki “Pisanki, pisanki”.

Wysłuchanie ludowych piosenek “Wieziemy tu kogucika” i innych związanych z Wielkanocą dostępnych w internecie.
Zabawa rozwijająca spostrzegawczość “Gdzie ukryły się pisanki?”
Dziecko zamyka oczy. Rodzic w tym czasie chowa w pokoju pisanki (plastikowe, styropianowe lub wycięte z papieru). Dziecko otwiera oczy i stara się odszukać ukryte pisanki. Wygrywa ten, kto znajdzie ich najwięcej.