Liczymy pisanki – zajęcie matematyczne (I 5, III 2, III 6, IV 8, IV 11, IV 12, IV 15)
Cele:
– doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 7
– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi i głównymi
– doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
Propozycje:
1. Rodzic przygotowuje obrazek “Koszyczka wielkanocnego” i tnie go na 5 części. Dziecko układa puzzle, przy okazji zauważa zawartość koszyczka. Nazywa przedmioty znajdujące się w środku: sól, pieprz, baranek cukrowy, jajka, babka, chleb, kiełbasa. Przelicza zawartość koszyczka.
2. Wykorzystując tekst piosenki “Pisanki”, rodzic pyta dziecko:
– Jakiego koloru była pierwsza pisanka?
– Jaki wzorek miała druga pisanka?
– Jaki wzorek miała trzecia pisanka? itd. albo:
– Pierwsza pisanka była: ….
– Druga pisanka była: ….
– Trzecia pisanka była: ….
3. Zabawa “Dwa koszyki”.
Rodzic stawia na dywanie dwa koszyki – zbiory. Wkłada do każdego koszyka pewną liczbę dowolnych przedmiotów związanych z Wielkanocą (szablony lub foremki na babeczki, kurczęta itp.)
Dziecko ocenia, gdzie jest więcej a gdzie mniej lub tyle samo.
4. Świąteczny rysunek.
Dziecko rysuje na kartce z bloku zgodnie z poleceniem:
– baranek w prawym górnym rogu
– pisanka w lewym górnym rogu
– chlebek na środku
– słoneczko u góry pośrodku
– koszyczek u dołu pośrodku
5. Zabawa ruchowa “Wielkanocne zające”.
Na środku pokoju pętla ze skakanki. Dziecko – zając skacze po dywanie. Na hasło: “Do koszyka”, wskakuje jak najszybciej do koła.
6. Liczymy pisanki – zabawa dydaktyczna.
Przygotowujemy szablony pisanek. Dziecko operuje, manipuluje liczmanami i rozwiązuje treść zadań.
– Ola do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 2. Ile pisanek jest w koszyku?
– Kasia włożyła do koszyka 2 pisanki. Zosia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i też włożył 3 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?
– Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 4 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?
7. Ozdabianie pisanek według własnego pomysłu.
Zachęcam do nadsyłania zdjęć dzieci podczas wykonywania polecanych zadań na grupowego e-maila.
Dziękuję.