Pisankowe drzewko – zajęcie techniczne (I 3, I 5, III 5, III 8, IV 2, IV 3, IV 7, IV 8, IV 11, IV 12)
Cele:
– rozwijanie umiejętności wykorzystania naturalnych materiałów do pracy przestrzennej
– wzbudzanie kreatywności i ciekawości
– rozwijanie zdolności manualnych
– tworzenie serdecznej atmosfery przy wspólnej pracy z rodzicami
Propozycje:
1. Przygotowanie suchej gałęzi przypominającj drzewko. Dzieci mogą pomalować tę gałązkę farbą plakatową w dowolnym kolorze. Wyschnięte gałęzie umieszczamy w pojemniku lub wazonie.
2. Rodzic pomaga dziecku przygotować wydmuszkę z kilku jajek.
3. Dziecko maluje wydmuszki lub ozdabia je w dowolny sposób.
4. Po pomalowaniu wydmuszek lub ozdobieniu ich, przymocowuje do nich wstążeczki, tak aby można było powiesić je na drzewku.
5. Zanim dziecko powiesi pisanki na drzewku może pobawić się jeszcze w przeliczanie.
– Ile pisanek wisi na drzewku?
– Która wisi wysoko?
– Która wisi nisko?
– Która wisi z prawej strony?
– Która wisi z lewej strony?
(Przypomnienie, że należy delikatnie obchodzić się z wydmuszką.)
Pisankowe drzewko może być ozdobą wielkanocnego stołu w domu.
6. Mama lub tata czytają wiersz:
Na wielkanocnym stole
pisankowe drzewko postawię.
Obejrzą go lukrowane baby,
baranek stojący w trawie.
Zazdrośnie popatrzą na nie
z koszyczka pisanki.
– Te wiszące są tak zwiewne,
jakby z morskiej były pianki.
Zając z czekolady
zwraca się w ich stronę..
– One w środku puste,
wy zaś poświęcone!
7. Wykonaniu wielkanocnego drzewka towarzyszyć może wysłuchanie i nauka “Wielkanocnej piosenki” na YouTube.