cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

19.06 Na plaży fajnie jest

1. Zabawa kolorami – Kolory lata
Kartki z brystolu w kolorach podstawowych i w różnych odcieniach

Rodzic rozkłada kartki w kolorach podstawowych, a dziecko podaje ich nazwy. Następnie dobiera odcienie do danego koloru  i je nazywa, kończąc wypowiedź R., np. niebieski jak: niezapominajki, jeansy, niebo itp.

2.  Zabawy matematyczne

* Ile jest łopatek?
Kostka do gry, sylweta wiaderka z brystolu (dziecko może samodzielnie przygotować), spinacze do bielizny.

Rodzic daje dziecku przygotowaną sylwetę wiaderka oraz 6szt. spinaczy. Następnie prosi, aby dziecko rzuciło kostką. Dziecko przypina do sylwety tyle spinaczy (łoptek), ile oczek wskazała kostka. Wspólnie sprawdzamy poprawność, dziecko wskazuje spinacze i głośno liczy.

Porównaj gdzie jest więcej.
Sylwety zabawek do piaskownicy (można przygotować wspólnie z dzieckiem).

Rodzic rozkłada różną liczbę sylwet. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, których jest więcej i następnie sprawdziły układając je w pary.

*Najwięcej, najmniej.
Dla dziecka koło podzielone na pola z rysunkami zabawek do piaskownicy (od 1 do 4), spinacze do bielizny.

Rodzic rozdaje koło i prosi dziecko, aby policzyło elementy na poszczególnych polach i przyczepiło odpowiednią liczbę spinaczy. Dziecko podaję na którym polu jest najwięcej spinaczy, a na których jest ich najmniej.

3. Ćwiczenie pamięci – Zamknij oczy
Zabawki do piaskownicy: w różnych kształtach, różnej wielkości, w różnych kolorach (foremki, wiaderka, łopatki). W zabawie można wykorzystać inne zabawki.

Rodzic pokazuje dziecku zabawki, zwraca uwagę na ich przeznaczenie, wielkość, kolor i kształt. Następnie wykłada na środek kilka zabawek. Dziecko liczy je i zamyka oczy. Rodzic dokłada jedną zabawkę i prosi, by dziecko otworzyło oczy i wskazało, którą zabawkę dołożył.

4.  Zabawa ruchowa przy piosence – „Na plaży fajnie jest” M. Jeżowskiej

https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU

5. Praca plastyczna – Nadmorska plaża

Przed przystąpieniem do pracy rodzic z dzieckiem ogląda zdjęcia morskich krajobrazów (np. wyszukać przez internet). Podczas słuchania piosenki dziecko wykonuje nadmorski pejzaż. Dziecko maluje farbami morskie błękitne fale, złocisty piasek, może również domalować inne elementy (np. ryby, statki, mewy itp.)