Cele
Dziecko:
- wykonuje poprawnie polecenia
- liczy w dostępnym zakresie
- słucha uważnie piosenki i uczy się ją śpiewać
- kształtuje umiejętności klasyfikowania obrazka i jego cienia
1.) Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia. Dzieci poruszają się w rytm grany przez rodzica na tamburynie lub dowolnym instrumencie. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 4, mówiąc:
Kura znosi jajka. Ile ich zniosła?.
Dziecko liczy kropki i mówi tyle razy „ko”
Środki dydaktyczne: tamburyn lub dowolny instrument, kartoniki z kropkami od 1 do 4.
2.) 2.) „Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu. Rodzic rozkłada na dywanie sylwety jajek ozdobione kropkami i kreskami (cztery jajka ozdobione kropkami i cztery ozdobione kreskami).
Zadaniem dziecka jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dziecko liczy jajka w kropki i w kreski. Określają, ile ich jest. Następnie rodzic daje dziecku po cztery jajka żółte i po cztery niebieskie. Dziecko oddzielają od siebie jajka według koloru. Liczy, ile jest jajek każdego koloru.
Środki dydaktyczne:sylwety jajek: ozdobione kropkami i kreskami, żółte i niebieskie
3.) 3.)„Wielkanocne życzenia” – nauka piosenki. (sł. Dorota Kluska, muz. Andrzej Zagajewski)
1. Na rzeżuchę wskoczył zając, już wesoło kica
i mazurkiem lukrowanym ciągle się zachwyca.
Ref. Nagle zjawił się kurczaczek nie wiadomo skąd,
Życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.
2.Kurczak piórka swe nastroszył, żurku zasmakował
i pisankę w różne wzory pięknie pomalował.
Ref. Nagle zjawił się baranek nie wiadomo skąd,
Życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.
3..Kurczak z lukru, baran z cukru, czekolady zając
powpadały do koszyka, radośnie śpiewając.
Ref. / Niech popłyną w świat życzenia do każdego z was
Niech to będzie najpiękniejszy wielkanocny czas / 2 x
4.) 4.) „Dopasuj cienie” – zabawa doskonaląca percepcję wzrokową.
Rodzic układa na dywanie odwrócone kolorowe obrazki oraz cienie obrazków kładzie bez odwracania na dywanie.Dziecko losuje kolorowy obrazek i ma dopasować do niego odpowiedni cień.
Środki dydaktyczne: karteczki z obrazkami i karteczki z cieniami tych obrazków
Na zakończenie proponuję wierszyk paluszkowy “Zając”