cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Pisanki wyliczanki 8.04

Cele

Dziecko:

  • wykonuje poprawnie polecenia
  • liczy w dostępnym zakresie
  • słucha uważnie piosenki i uczy się ją śpiewać
  • kształtuje umiejętności klasyfikowania obrazka i jego cienia

1.) Kura znosi jajko” – zabawa ruchowa z elementami liczenia. Dzieci poruszają się w rytm grany przez rodzica na tamburynie lub dowolnym instrumencie. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się. Rodzic pokazuje kartonik z określoną liczbą kropek od 1 do 4, mówiąc:

Kura znosi jajka. Ile ich zniosła?.

Dziecko liczy kropki i mówi tyle razy „ko”

Środki dydaktyczne: tamburyn lub dowolny instrument, kartoniki z kropkami od 1 do 4.

2.)  2.) „Pisanki wielkanocne” – ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu. Rodzic rozkłada na dywanie sylwety jajek ozdobione kropkami i kreskami (cztery jajka ozdobione kropkami i cztery ozdobione kreskami).

Zadaniem dziecka jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dziecko liczy jajka w kropki i w kreski. Określają, ile ich jest. Następnie rodzic daje dziecku po cztery jajka żółte i po cztery niebieskie. Dziecko oddzielają od siebie jajka według koloru. Liczy, ile jest jajek każdego koloru.

Środki dydaktyczne:sylwety jajek: ozdobione kropkami i kreskami, żółte i niebieskie

3.)  3.)„Wielkanocne życzenia” – nauka piosenki. (sł. Dorota Kluska, muz. Andrzej Zagajewski)

1. Na rzeżuchę wskoczył zając, już wesoło kica

i mazurkiem lukrowanym ciągle się zachwyca.

Ref. Nagle zjawił się kurczaczek nie wiadomo skąd,

Życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.

2.Kurczak piórka swe nastroszył, żurku zasmakował

i pisankę w różne wzory pięknie pomalował.

Ref. Nagle zjawił się baranek nie wiadomo skąd,

Życząc dobrych i wesołych Wielkanocnych Świąt.

3..Kurczak z lukru, baran z cukru, czekolady zając

powpadały do koszyka, radośnie śpiewając.

Ref. / Niech popłyną w świat życzenia do każdego z was

Niech to będzie najpiękniejszy wielkanocny czas / 2 x

4.)  4.) „Dopasuj cienie” – zabawa doskonaląca percepcję wzrokową.

Rodzic układa na dywanie odwrócone kolorowe obrazki oraz cienie obrazków kładzie bez odwracania na dywanie.Dziecko losuje kolorowy obrazek i ma dopasować do niego odpowiedni cień.

Środki dydaktyczne: karteczki z obrazkami i karteczki z cieniami tych obrazków

Na zakończenie proponuję wierszyk paluszkowy “Zając”