1. Improwizacja muzyczno ruchowa do piosenki “W góry”
2. Polska – słuchanie wiersza R. Przymusa oraz rozmowa na temat jego treści.
Rodzic recytując wiersz, pokazuje dziecku mapę Polski.
Polska
Ryszard Przymus
Polska – to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna…
Kraina, która się w sercu zaczyna.
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza, dziecko mówi, o jakim kraju była mowa w wierszu. Rodzic wyjaśnia słowa: ojczyzna, Wisła, kraina.
Pyta: Co to znaczy, że jesteśmy Polakami i mówimy po polsku?.
Pokazuje dzieciom, gdzie na mapie są: morze, góry, rzeka Wisła
3. „Mapa Polski” – puzzle. Należy wyciąć mapę Polski z kartki A4, następnie mapę pociąć na cztery części.
Rodzic daje dziecku pociętą na cztery części mapę Polski.
Dziecko składa elementy w całość i nakleja na kartkę, następnie koloruje w biało czerwone barwy.
Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.
Środki dydaktyczne: pocięta na cztery części mapa Polski, kartka, klej, kredka biała i czerwona.
4. Mazurek Dąbrowskiego – słuchanie hymnu Polski. Kształtowanie umiejętności
rozpoznawania hymnu Polski jako symbolu narodowego, rozwijanie umiejętności
uważnego słuchania muzyki.
