cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Polska to mój kraj 25.04

1. Improwizacja muzyczno ruchowa do piosenki “W góry”

2.   Polska – słuchanie wiersza R. Przymusa oraz rozmowa na temat jego treści.

Rodzic recytując wiersz, pokazuje dziecku mapę Polski.

Polska

Ryszard Przymus

 

Polska – to taka kraina,

która się w sercu zaczyna.

Potem jest w myślach blisko,

w pięknej ziemi nad Wisłą.

Jej ścieżkami chodzimy,

budujemy, bronimy.

Polska – Ojczyzna…

Kraina, która się w sercu zaczyna.

Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat wiersza, dziecko mówi, o jakim kraju była mowa w wierszu. Rodzic wyjaśnia słowa: ojczyznaWisłakraina.

Pyta: Co to znaczy, że jesteśmy Polakami i mówimy po polsku?.

Pokazuje dzieciom, gdzie na mapie są: morze, góry, rzeka Wisła

3. „Mapa Polski” – puzzle. Należy wyciąć mapę Polski z kartki A4, następnie mapę pociąć na cztery części.

Rodzic daje dziecku pociętą na cztery części mapę Polski.

Dziecko składa elementy w całość i nakleja na kartkę, następnie koloruje w biało czerwone barwy.

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej.

Środki dydaktyczne: pocięta na cztery części mapa Polski, kartka, klej, kredka biała i czerwona.

4. Mazurek Dąbrowskiego – słuchanie hymnu Polski. Kształtowanie umiejętności

rozpoznawania hymnu Polski jako symbolu narodowego, rozwijanie umiejętności

uważnego słuchania muzyki.