cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

Przysmaki wielkanocne6.04.2020

1. Przysmaki wielkanocne – rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej.
Zdjęcia lub obrazki przedstawiające przysmaki wielkanocne. Rodzic pokazuje dzieciom jednocześnie dwa lub trzy obrazki przedstawiające przysmaki wielkanocne. Następnie odwraca je tak, aby dziecko nie widziało, co się na nich znajduje. Dzieci wymieniają zapamiętane nazwy smakołyków w takiej kolejności, w jakiej były ułożone ich obrazki. Następnie rodzic ponownie pokazuje obrazki. Dziecko upewnia się, czy wszystkie nazwy wymieniło prawidłowo.

2. Rozmowa na podstawie opowiadania B. Szelągowskiej „Wielkanocne pyszności”.

• Rozmowa na temat opowiadania..
– Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego?
− Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego? − O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
− Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?

3. Zabawa orientacyjno-porządkowa Kraszanki – do koszyków!
Cztery kolory kartek i sylweta jajka dla dziecka, w jednym z kolorów: niebieskim, czerwonym, żółtym, zielonym. Rodzic wręcza dziecku sylwetę jednokolorowego jajka. Układa kolorowe kartki  na podłodze (koszyki). Dzieci, w zależności od rytmu wyklaskiwanego przez rodzica , biegają, maszerują lub podskakują. Podczas przerwy w grze jak najszybciej zajmują miejsce przy koszyku w tym samym kolorze co ich jajko. Zabawa się powtarza, a rodzic zmienia miejsce położenia koszyczków oraz wymienia dziecku kolor sylwety jajka.

4.  Przysmaki wielkanocne – zajęcia plastyczne.
• Rodzic nawiązując do wcześniej wysłuchanego opowiadania, pyta: Jakie smakołyki zrobiły dzieci z masy solnej w przedszkolu Olka i Ady? Jakie jeszcze inne smakołyki mogą się znaleźć na wielkanocnym stole?
• Przygotowanie  masy solnej.
Masa solna: szklanka mąki, szklanka soli, 0,5 szklanki wody.
W misce wymieszaj mąkę z solą a następnie dodaj wodę i dokładnie wymieszaj a następnie ugniataj do uzyskania jednolitej gładkiej i elastycznej masy.
• Lepienie z masy solnej smakołyków wielkanocnych.
Dzieci lepią samodzielnie z masy solnej wielkanocne przysmaki. Podają ich nazwy. Umieszczają swoje prace na tacy, aby wyschły. Gotowe figurki możemy zostawić do wyschnięcia lub wypiec w piekarniku. Pieczemy, a właściwie suszymy, w temperaturze ok. 120 stopni przez 2-3 godziny.
• Porządkowanie swojego miejsca pracy. Dzieci układają na tacy niewykorzystaną masę solną. Wycierają stół mokrą ściereczką. Zbierają resztki masy solnej z podłogi i wyrzucają do kosza.
• Po wyschnięciu malowanie farbami na odpowiednie kolory wykonanych przysmaków wielkanocnych.