1. „W kontakcie z naturą” – oglądanie filmu edukacyjnego, można porozmawiać z dzieckiem jak należy dbać o Ziemię:
-Jak należy chronić środowisko?co robić by nie zanieczyszczać planety?jak ograniczamy prąd?Co to jest segregacja śmieci?Na czym ona polega?
2. Improwizacja muzyczno- ruchowa do piosenki „Ziemia wyspa zielona”:
https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
3. Zabawa badawcza – ,,Wybuchowa kula ziemska”
Do zrobienia kuli ziemskiej potrzebne będą: talerz, wapno musujące, barwniki do jajek, pipeta (strzykawka), woda.
Na środku talerza z tabletek wapna musującego, zróbcie coś w rodzaju kółka. Jednakże nie zapełniając całego talerzyka. Następnie posypcie wapno barwnikami do jajek (zielonym i niebieskim). Teraz już wystarczy pipetą nabrać wody i polewać nią wapno. I w ten właśnie sposób tworzy się piękna kula ziemska.
5. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Celuj do butelek.
Potrzebne będzie: 5 plastikowych butelek, piłeczka.
Rodzic ustawia 5 plastikowych butelek tak, aby na pierwszej linii stały 2 butelki, a na drugiej linii – 3 butelki. Dziecko rzuca piłeczką tak, aby przewrócić jak najwięcej butelek. Po każdym rzucie liczy, ile butelek udało mu się przewrócić.
Zabawę można powtórzyć kilka razy, zmieniając ułożenie butelek, rzuca na zmianę dziecko i rodzic.
6. „W ogrodzie”- zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk).
Krecik norki kopie, – lekko drapiemy paluszkami w różnych miejscach na plecach dziecka,
nie wiadomo gdzie. – lekko uciskamy paluszkami różne punkty na plecach dziecka,
Może tu się schował – łaskoczemy dziecko w wybranym miejscu na plecach,
– czy ktoś z was to wie? Krecik norki kopie, – lekko drapiemy paluszkami w różnych miejscach na brzuszku dziecka,
nie wiadomo gdzie. – lekko uciskamy paluszkami różne punkty na brzuszku dziecka,
Może tu się schował – łaskoczemy dziecko w wybranym miejscu na brzuszku,
– czy ktoś z was to wie? Krecik norki kopie, – lekko drapiemy paluszkami w różnych miejscach na główce i szyjce dziecka,
nie wiadomo gdzie. – lekko uciskamy paluszkami różne punkty na główce i szyjce dziecka,
Może tu się schował – łaskoczemy dziecko w wybranym miejscu na główce i szyjce dziecka, – czy ktoś z was to wie?
7. Dzieci, które mają karty pracy wykonują – kartę pracy, cz. 2, nr 39.
Dzieci:
− odszukują w naklejkach obrazki kwiatów,
− naklejają kwiaty tak, żeby ich liczba zgadzała się z liczbą kropek na skrzynkach,
− kolorują pierwszy kwiat na różowo, trzeci na pomarańczowo, a piąty na fioletowo,
− kolorują pozostałe kwiaty wybranymi przez siebie kolorami.