1.„Piękna nasz Polska cała” – rozmowa na podstawie filmu edukacyjnego. Możemy zadać pytanie: Gdzie byliśmy? Co zobaczyliśmy? kto nas zabrał w podróż? które miasto jest stolicą Polski?
2.Wiersz I. Salach „Wycieczka”
Pojedziemy na wycieczkę: wrr, wrr, wrr,
wezmę misia i bułeczkę: mniam, mniam, mniam.
Autem szybko wyruszamy: tur, tur, tur,
cały wielki świat zwiedzamy: tup, tup, tup.
Tak się kręci kierownica: brum, brum, brum,
a tak światem się zachwycam: ach, ach, ach.
Wycieraczki tak mrugają: i, i, i,
a tak w radiu jazz śpiewają: daba, daba, daba, dam.
A gdy wszystko już zwiedzimy,
to do domu powrócimy.
Posiedzimy chwilę w kątku
i zaczniemy od początku.
Pojedziemy na wycieczke…
3.Zabawa ortofoniczna „Wycieczka”
Rodzic wypowiada słowa dźwiękonaśladowcze zawarte w wierszu.
Dziecko stara się wyraźnie powtarzać za rodzicem.
Wyrazy dźwiękonaśladowcze:
- wrr, wrr, wrr,
- mniam, mniam, mniam,
- tur, tur, tur,
- tup, tup, tup,
- brum, brum, brum,
- ach, ach, ach,
- daba, daba, daba, dam.
4,Zabawa „Zwiedzamy Polskę“
Rodzic i dziecko siedzą obok siebie. Rodzic może pokierować dziecko wydając dźwięki np. brum, brum…
- Dojechaliśmy nad morze:
- wysiadają,
- zbierają muszelki (schylają się),
- leżą na plaży, opalają brzuszki, plecki,
- pływają w morzu,
- wsiadają do samochodu, jadą dalej.
- Jesteśmy w górach:
- wysiadają,
- oglądają górskie krajobrazy,
- wspinają się po górach (wysoko unoszą kolana),
- przeskakują przez górski strumyk,
- wsiadają do samochodu, jadą dalej.
- Zwiedzamy miasto, np. Gorzów Wlkp.:
- wysiadają,
- spacerują i rozglądają się,
- rozmawiają o miejscach w Gorzowie, w których dziecko już było, np. kino, teatr, park, galeria handlowa itp.
- planują prawdziwą wycieczkę do Gorzowa lub w inne miejsce.
5.Zadanie dla dzieci, które mają w domu Karty pracy cz. 2 nr 43
Dziecko:
- ogląda zdjęcia,
- wraz z rodzicem odczytuje podpisy,
- mówi, które z tych miejsc chciałoby odwiedzić,
- rysuje budynki po śladach.
Na zakończenie dla chętnych – zapraszam do obejrzenia filmów, które można zobaczyć w dowolnym czasie