Zadanie 1.
Zabawy z wyliczanką:
a/ Na wysokiej górze rosło drzewo duże.
Nazywało ono się apli papli biten balu.
Kto tego słowa nie wymówi, ten nie będzie grał. / po słowie grał dziecko wymawia apli papli biten balu – powtarzamy zabawę kilkakrotnie /
Zadanie 2.
Zabawa ruchowa Buka – doskonalenie orientacji w schemacie ciała
Dziecko z rodzicem maszeruje , rodzic na przodzie, naśladuje ruchy rodzica. Rodzic mówi dotykając głowy głobuka – dziecko naśladuje , dotyka głowy i powtarza głobuka. Rodzic mówi dotykając kolana kolabuka , dziecko dotyka swoje kolano i powtarza kolabuka. Rabuka – dotyka ramienia, stobuka – dotyka stopy.
Zadanie 3.
Znaki emocji. Rodzic pokazuje dziecku plansze przedstawiające różne emocje, dziecko wymienia nazwy emocji na wskazanym obrazku .
Zadanie 4.
Co mnie cieszy ? – rozmowa n. t. sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie doświadczeń dzieci
Cele: kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć; doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych
Rodzic do zajęć wykorzystuje plansze z emocjami. Wskazuje na ilustracje przestawiające radość . Dziecko nazywa to uczucie, opowiada kiedy jest radosne. To samo powtarzamy z pozostałymi ilustracjami.
Zadanie 5.
Do wykonania zadania potrzebne będą kartka i kredki.
Praca Uśmiechnięta buzia
Dziecko rysuje dużą, uśmiechniętą twarz, dorysowuje elementy twarzy, koloruje. Rodzic zwraca uwagę dziecku na prawidłowe trzymanie kredki.
Zachęcamy do umieszczenia prac w naszej galerii.
Miłej pracy
Pozdrowienia