Zadanie 1.
Zabawa ruchowa „ Aseja bum czika bum „
Dziecko stoi przed rodzicem i jak echo powtarza po nim słowa i ruchy. Za pierwszym razem dziecko powtarza tylko słowa.
Aseja bum, czika bum. /Klaszczą w dłonie, uda, dłonie, uda /
Aseja bum, czika bum / powtórzenie /
Bum czika raka. / Klaszczą w dłonie trzy razy /
Bum czika raka. / Uderzają w uda trzy razy /
Czika raka, czika raka bum. / Klaszczą w dłonie cztery razy i raz w udo /
Zadanie 2.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać – rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza E. Szelburg – Zarembiny pod w/w/ tytułem.
Wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.
Rodzic czyta wiersz.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
Bo w ciemnym pokoju czar może się stać …
Ach ! W ciemnym pokoju , powiadam wam , dzieci,
Lampa Alladyna czasami się świeci ….Ach ! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
Spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek….
Ach ! W ciemnym pokoju podobno na pewno
Zobaczyć się można ze Śpiącą Królewną ….
Ach ! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
Opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
A wysoka czapla chodzi wciąż po desce
I pyta się dzieci : Co powiedzieć jeszcze ?
Rodzic zadaje dziecku pytania:
a/ Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać ? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić ? Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju ? Czy to jest miłe ? Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w ciemnym pokoju ? Dlaczego ?
Zadanie 3.
Wesołe straszydło – zabawa plastyczna
Cele: Doskonalenie umiejętności manualnych i rozwijanie wyobraźni dziecka
Do zajęć potrzebne będą do wyboru: kartki z bloku, do wyboru kolorowy papier, plastelina, farby, mazaki, kredki, klej, gazety, nożyczki, itp.
Sugestia : W pracy można zastosować jednocześnie różne techniki, np., kolorowanie, naklejanie , wydzieranie, itp.
a/ Rodzic pyta dziecko czego się boi i co mu pomaga przezwyciężyć strach . Wspólnie z rodzicem wymyśla , jak może wyglądać wesołe straszydło , który rozbawia dzieci.
b/ Rodzic rysuje na kartce z bloku sylwetkę „ straszydła „ ( można wykorzystać poniższy schemat ), którą wspólnie z dzieckiem ozdabiają.
c/ Po wykonanej pracy dziecko kończy zdanie : Moje Straszydło jest wesołe , bo ……………
Zachęcamy do umieszczenia prac w galerii.
Zadanie 4.
Zabawa Tańczące Straszydła.
Rodzic włącza dowolny , wybrany utwór, lubiany przez dziecko. Dziecko wykonuje różne ruchy taneczne, ćwiczenia ruchowe w rytm wybranego utworu.
Zadanie 5.
Rodzic proponuje dziecku wykonanie z klocków pokoju dla Straszydeł .
Miłej pracy
Pozdrawiamy