cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

12.05.2020 r. / wtorek / Temat dnia : Ciemność jest niezwykła

Zadanie 1.

Zabawa ruchowa „ Aseja bum czika bum „

Dziecko stoi przed rodzicem i jak echo powtarza po nim słowa i ruchy. Za pierwszym razem dziecko powtarza tylko słowa.

Aseja bum, czika bum. /Klaszczą w dłonie, uda, dłonie, uda /

Aseja bum, czika bum / powtórzenie /

Bum czika raka. / Klaszczą w dłonie trzy razy /

Bum czika raka. / Uderzają w uda trzy razy /

Czika raka, czika raka bum. / Klaszczą w dłonie cztery razy i raz w udo /

Zadanie 2.                                      

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać – rozmowa z dzieckiem na podstawie wiersza E. Szelburg – Zarembiny pod w/w/ tytułem.

Wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością.

Rodzic czyta wiersz.

Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,

Bo w ciemnym pokoju czar może się stać …

Ach ! W ciemnym pokoju , powiadam wam , dzieci,

Lampa Alladyna czasami się świeci ….Ach ! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek

Spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek….

Ach ! W ciemnym pokoju podobno na pewno

Zobaczyć się można ze Śpiącą Królewną ….

Ach ! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,

Opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,

A wysoka czapla chodzi wciąż po desce

I pyta się dzieci : Co powiedzieć jeszcze ?

Rodzic zadaje dziecku pytania:

a/ Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać ?  Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić ? Co wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju ? Czy to jest miłe ?  Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w ciemnym pokoju ? Dlaczego ?

Zadanie 3.

Wesołe straszydło – zabawa plastyczna

Cele: Doskonalenie umiejętności manualnych i rozwijanie wyobraźni dziecka

Do zajęć  potrzebne będą do wyboru: kartki z bloku, do wyboru kolorowy papier, plastelina, farby, mazaki, kredki, klej, gazety, nożyczki, itp.

Sugestia : W pracy można zastosować jednocześnie różne techniki, np., kolorowanie, naklejanie , wydzieranie, itp.

a/ Rodzic pyta dziecko czego się boi  i co mu pomaga przezwyciężyć strach . Wspólnie z rodzicem wymyśla , jak może wyglądać wesołe straszydło , który rozbawia dzieci.

b/ Rodzic rysuje na kartce z bloku sylwetkę „ straszydła „ ( można wykorzystać poniższy schemat ), którą wspólnie z dzieckiem ozdabiają.

c/  Po wykonanej pracy dziecko kończy zdanie : Moje Straszydło jest wesołe , bo ……………

Zachęcamy do umieszczenia prac w galerii.

Zadanie 4.

Zabawa Tańczące Straszydła.

Rodzic włącza dowolny , wybrany utwór, lubiany przez dziecko. Dziecko wykonuje różne ruchy taneczne, ćwiczenia ruchowe w rytm wybranego utworu.

Zadanie 5.

Rodzic proponuje dziecku wykonanie z klocków pokoju dla Straszydeł .

Miłej pracy

Pozdrawiamy