cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

13.04- W swiecie filmu

W świecie filmu – rozmowa kierowana. ( IV2, IV3, IV5).
Cele: – poznanie pojęcia “film animowany”,
        – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowo- słuchowej,
        – kształtowanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości,
        – rozwijanie mowy.
propozycje:
1. Dziś trudne zadanie przed rodzicami. Prosimy o wytłumaczenie dzieciom zagadnienia związanego z filmem. Proponujemy pokazanie dzieciom zdjęcia kamery filmowej i kadrów ze znanych dzieciom filmów dla dzieci i bajek. Tłumaczymy pojęcie “film animowany”, inaczej kreskówka lub film rysunkowy.
2. “Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.
Filemon i Bonifacy         Urszula Machcińska 
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Cale lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
Zadajemy dzieciom pytania do utworu: Jak nazywają się bohaterowie wysłuchanego wiersza? Jak wygląda Filemon? Jak wygląda Bonifacy? Co lubią robić koty z wiersza? 
Następnie pokazujemy dzieciom ilustracje obu kotów z bajki “Przygody kota Filemona”.
3. Obejrzenie odcinka filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów.
4. Obejrzenie na YouTube – Jak zrobić film? – poradnik młodego filmowca dla dzieci lub Jak powstają nasze animacje?
5. Przypomnienie jakie filmy dzieci oglądały w kinie np. Kraina lodu. Przypomnienie również jak należy zachować się w kinie.