cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

19.05.2020 r./ wtorek / Temat dnia : Kocham Mamę i Tatę

Zadanie 1.

Zabawa słownikowa Dzwonię do mamy, dzwonię do taty.

Dziecko bierze od rodzica telefon do ręki , naśladuje wybieranie numeru i mówi: Mamo, kocham Cię za to, że …………………. . Potem powtarza czynność  dzwoniąc do Taty i mówi : Tato, kocham Cię za to, że…… .

Zadanie 2.

Zabawa Mamo, tato ile kroków do domu

W pewnej odległości od rodzica stoi dziecko. Pyta : Mamo, tato , ile kroków do domu ? Mama odpowiada, że np. trzy . Dziecko wykonuje trzy kroki w stronę rodzica. Zabawę kontynuujemy dalej aż do momentu, gdy dziecko dojdzie do rodzica.

Zadanie 3.

Mama i tata – osłuchanie z wierszem Jadwigi Koczanowskiej

Cele: zapoznanie z rolą mamy i taty w życiu dziecka, rozwijanie pamięci i spostrzegawczości, opanowanie przez dziecko tekstu wiersza na pamięć,

Pomoce: obrazki ilustrujące treść wiersza, napisy mama, tata

a/ dziecko słucha wiersza czytanego przez rodzica

Mama i tata to świat nasz cały,

Ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

To dobre, czułe, pomocne ręce

I kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

Wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

Loty  huśtawką , prawie do słońca,

Oraz cierpliwość , co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato,

Dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

Ze nas kochacie, że o nas dbacie

I wszystkie psoty nam wybaczacie.

b/ rodzic pokazuje napisy

tata

ta ta                                                        

 

mama

ma ma

zwraca  uwagę dziecku, że słowa mama i tata składają się z dwóch tak samo brzmiących sylab. Pokazuje te sylaby, następnie dziecko dzieli słowa na sylaby i je wyklaskuje.

c/ Rozmowa n. t. wiersza:

Rodzic pyta : Jaki wydaje się dziecku świat, gdy obok są mama i tata ? Za co dzieci chcą podziękować rodzicom ?

d/ Kilkakrotne powtórzenie wiersza z wykorzystaniem obrazków przedstawiających elementy  wymienione w wierszu

obrazki – pomoce do wiersza

–    Rodzic  ponownie recytuje wiersz i prosi dziecko o odszukanie obrazków przedstawiających wymienione elementy w jednej linii, w odpowiedniej kolejności

– Następnie wskazując  kolejne obrazki , prosi  dziecko  o wspólne powtarzanie wiersza.

– Każe dziecku zasłonić oczy dłońmi. W tym czasie zmienia położenie obrazków . Pyta dziecko, czy wszystko się zgadza. Ustala prawidłową kolejność, po czym patrząc na obrazki ponownie recytuje razem z dzieckiem.

W domu, przy każdej nadarzającej się okazji i oczywiście chęciach dziecka powtarzamy wiersz.

Zadanie 4.

Chętne dzieci mogą niektóre obrazki  pokolorować i umieścić w naszej galerii , zachęcamy . Niektóre obrazki po pokolorowaniu możemy powycinać.

Miłej pracy

Pozdrawiamy