Zadanie 1.
Masażyk – zabawa paluszkowa wg B. Formy
Rodzic czyta , dziecko masażyk paluszkowy najpierw na dywanie, potem na plecach rodzica, następnie zmiana i rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka.
Wędruję z mamusią hen leśną dróżką / Dz. rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu pleców /
Przez góry wysokie i łąki / rysuje góry, wykonuje ruchy koliste pocierając dłońmi o plecy /
Dla nas wesoło wietrzyk powiewa, / delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk /
A w górze śpiewają skowronki. / uderza delikatnie opuszkami palców w górną część pleców /
Zza chmury nagle spogląda słońce ,/ rysuje słońce /
Ciepłe wysyła promienie , / mocno pociera rozwartymi dłońmi o plecy /
Zbieramy kwiaty pięknie pachnące / rysuje kontury kwiatów, naśladuje ich wąchanie zbliżając dłonie do nosa /
Stokrotki, rumianki, złocieńce . /rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach /
Potem leżymy sobie na trawie/ dziecko delikatnie przykłada policzek do pleców rodzica /
I w niebo spoglądamy / dz. przesuwa dłoń od dołu do góry pleców rodzica/
Najcudowniejsze są takie chwile /dz. dmucha we włosy rodzica /
Bo mamę mocno kochamy . / rysuje na plecach rodzica serduszko /.
Zadanie 2.
W co się bawić z mamą i tatą – rozmowa na podstawie obrazków
Cele : zachęcanie do spędzenia z rodzicami wolnego czasu – dz. wspólne zabawy z mamą i tatą , rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat – dz. wypowiada się na temat spędzenia czasu z mamą i tatą, rozwijanie uwagi – uważne słuchanie poleceń;
Pomoce : Karty pracy cz. 2, nr 55, karton ,mazak
a/ – rodzic z dzieckiem ogląda obrazki;
– dziecko opowiada, co robi Olek i Ada z rodzicami;
– opowiada , jak ono spędza wspólnie chwile z rodziną ;
b/ Dz. wykonuje rysunek W co się bawię z mamą , a w co z tatą ?
Zachęcamy do umieszczania rysunków w naszej galerii.
Zadanie 3.
Osłuchanie z piosenką Jesteś mamo skarbem mym/ Śpiewające brzdące /
https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
a/ dziecko słucha piosenki;
b/ rozmawia z rodzicem na temat piosenki: Rodzic zadaje pytania: Czy to jest piosenka wesoła, czy smutna ? Dlaczego jest wesoła ? O czym ona opowiada ? Kto ją śpiewa ?
c/ dz. powtórnie słucha piosenki, zwraca uwagę na słowa , które się powtarzają. Rodzic mówi , o tym, że powtarzające się słowa w piosence nazywają się refrenem . Dz. wspólnie z rodzicem powtarza te słowa.
Zadanie 4.
Zabawa naśladowcza Pomagam mamie
Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko wykonuje dowolne improwizację taneczną do tej muzyki. Na przerwę z muzyce rodzic podaje nazwę czynności, które dziecko naśladuje , np. wycieranie kurzu, odkurzanie, itp.
Zadanie 5.
Dziecko kończy kolorować rysunki serc wg wzoru / rytmu / z poprzedniej karty pracy cz.2, s. 55.
Miłej pracy
Pozdrawiamy