cloud
cloud
cloud
cloud
cloud
cloud

22.05.2020 r. / piątek / Temat dnia : Zabawy z mamą i tatą

 

Zadanie 1.

Masażyk – zabawa paluszkowa wg B. Formy

Rodzic czyta , dziecko masażyk paluszkowy najpierw na dywanie, potem na plecach  rodzica, następnie zmiana i rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka.

Wędruję z mamusią hen leśną dróżką / Dz. rysuje palcami wskazującymi ścieżkę od góry do dołu   pleców /

Przez góry wysokie i łąki  / rysuje góry, wykonuje ruchy koliste pocierając dłońmi o plecy /

Dla nas wesoło wietrzyk powiewa, / delikatnie uderza w plecy pięściami obu rąk /

A w górze śpiewają skowronki. / uderza delikatnie opuszkami palców w górną część pleców /

Zza chmury nagle spogląda słońce ,/ rysuje słońce /

Ciepłe wysyła promienie , / mocno pociera rozwartymi dłońmi o plecy /

Zbieramy kwiaty pięknie pachnące / rysuje kontury kwiatów, naśladuje ich wąchanie zbliżając dłonie do nosa /

Stokrotki, rumianki, złocieńce . /rysuje linie faliste w dowolnych kierunkach /

Potem leżymy sobie na trawie/ dziecko delikatnie przykłada policzek do pleców rodzica /

I w niebo spoglądamy / dz. przesuwa dłoń od dołu do góry pleców  rodzica/

Najcudowniejsze są takie chwile /dz. dmucha we włosy rodzica /

Bo mamę mocno kochamy . / rysuje na plecach rodzica serduszko /.

Zadanie 2.

W co się bawić z mamą i tatą – rozmowa na podstawie obrazków

Cele : zachęcanie do spędzenia z rodzicami wolnego czasu – dz.  wspólne zabawy z mamą i tatą , rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat – dz. wypowiada się na temat spędzenia czasu z mamą i tatą, rozwijanie uwagi – uważne słuchanie poleceń;

Pomoce : Karty pracy cz. 2, nr 55, karton ,mazak

a/ – rodzic z dzieckiem ogląda obrazki;

– dziecko opowiada, co robi Olek i Ada z rodzicami;

– opowiada , jak ono spędza wspólnie chwile z rodziną ;

b/ Dz. wykonuje rysunek W co się bawię z mamą , a w co z tatą ?

Zachęcamy do umieszczania rysunków w naszej galerii.

Zadanie 3.

Osłuchanie  z piosenką Jesteś mamo skarbem mym/ Śpiewające brzdące /

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

a/ dziecko słucha piosenki;

b/ rozmawia z rodzicem na temat piosenki:  Rodzic zadaje pytania: Czy to jest piosenka wesoła, czy smutna ? Dlaczego jest wesoła ? O czym ona opowiada ? Kto ją śpiewa ?

c/ dz. powtórnie słucha piosenki, zwraca uwagę na słowa , które się powtarzają. Rodzic mówi , o tym, że powtarzające się słowa w piosence nazywają się refrenem . Dz. wspólnie z rodzicem powtarza te słowa.

Zadanie 4.

Zabawa naśladowcza Pomagam mamie

Rodzic włącza dowolną muzykę. Dziecko wykonuje dowolne improwizację taneczną do tej muzyki. Na przerwę z muzyce rodzic podaje nazwę czynności, które dziecko naśladuje , np. wycieranie kurzu, odkurzanie, itp.

Zadanie 5.

Dziecko kończy kolorować rysunki serc wg wzoru / rytmu / z poprzedniej karty pracy cz.2, s. 55.

Miłej pracy

Pozdrawiamy