Zadanie 1.
Zabawa przy piosence Moja Uiljanko – inscenizowanie piosenki.
Link 1.
Zadanie 2.
Rozmowa na temat dzieci na świecie w oparciu o prezentację multimedialną Kolorowe dzieci – zwrócenie uwagi na wygląd dzieci na różnych kontynentach.
Link 2; 3;
Zadanie 3.
Dzieci świata – rozmowa w oparciu o wiersz i obejrzaną prezentację multimedialna Kolorowe dzieci
Cele: Uważne słuchanie wiersza, nauka tolerancji, rozwijanie umiejętności wypowiedzi na dany temat, wzbogacanie słownictwa dzieci;
a/ Dziecko uważnie słucha wiersza czytanego przez rodzica
Polak, Chińczyk, Afrykanin,
Słowak , Turek i Indianin,
Wszyscy klaszczą dziś wesoło,
Robią wspólne , duże koło.
My jesteśmy dzieci świata,
Choć wyglądem się różnimy,
Zawsze chętnie i wesoło
Wspólnie , razem się bawimy.
Ja z południa, on z północy,
Wszędzie dni są , wszędzie noce,
Wszędzie miasta, wszędzie wioski,
Gdzie by oczy nie poniosły.
Czarna , żółta , mlecznobiała,
Każda buzia jest wspaniała,
Każda buzia uśmiechnięta,
Tańczą chłopcy i dziewczęta.
b/ Rozmowa n. t. wiersza. Rodzic zadaje pytania : Skąd pochodzą dzieci, o których jest mowa w wierszu ? Czym się różnią buzie tych dzieci ? W co bawią się dzieci na całym świeci ? Gdzie mieszkają ?
Zadanie 5.
Międzynarodowa powitanka : przywitanie się w różnych językach. Dziecko słucha powitań w różnych językach . Powtarza usłyszane powitania
Link 4.
Miłej pracy
Pozdrawiamy